Wilhelmus niet naar tweede klasse

4-09-2017

Arnhem/Voorburg, 4 september 2017 - Het Arnhemse Hof heeft vanmiddag Wilhelmus niet toegelaten tot de de tweede klasse van de KNVB zondag competitie. Het Hof acht de strafmaat voor de Voorburgers, 200 euro boete en het uit de competitie halen van de Voorburgers, na de nacompetitiewedstrijd tegen PVC terecht.

Wilhelmus heeft teleurgesteld op het vonnis gereageerd. Voorzitter Jean Jacques Bude: “Met een nare smaak in de mond horen we het vonnis van de rechter aan. De bodemrechter zal hier korte metten mee maken als we in beroep gaan. Wilhelmus is nu de eerste vereniging die uit de competitie wordt gezet terwijl de rechter zelf aangeeft dat de KNVB regels niet voorzien in een dergelijke situatie. Bovendien zijn wij van mening dat van wangedrag of recidive geen enkele sprake is geweest. Dit foutenfestival begint bij de KNVB en de commissie van beroep waar wij als voetbalclub nu de dupe van worden.”