Informatie nieuwe leden

29 september 2021 18:00

Beste nieuwe leden ,

Wat leuk dat jullie op Wilhelmus gaan voetballen. Wilhelmus is een club die al ruim 100 jaar oud is en grotendeels draait op vrijwilligers. Hierin verschillen wij dus ten opzichte van commerciƫle sportaanbieders.

Handschoen oppakken
Het leuke is dat bij Wilhemus er heel veel mogelijk is voor de leden: sportclinics, lunches, toernooien, een bingo  etc.
Wij vragen echter wel om de spreekwoordelijke handschoen zelf op te pakken.

Ondersteuning
Als je nieuw bent op een vereniging dan snappen wij dat er wat terughoudendheid is om als vrijwilliger aan de slag te gaan. Dit is echter nergens voor nodig want wij zijn blij met alle vrijwilligers! Ook zullen wij ondersteuning bieden waar nodig.

Training en opleiding
Wilhelmus draait op vrijwilligers en wij bieden (met name op het voetbalvlak) veel cursussen aan. Een training verzorgen of een team coachen is een vaardigheid die iedereen kan leren. Wilhelmus biedt graag de handvatten om je als trainer of coach te ontwikkelen.

Onze ervaringen
Wij hebben de afgelopen jaren vele trainers en coaches opgeleid en het is erg aanstekelijk om hun enthousiasme te zien. De trainers en coaches zijn zichtbaar gegroeid in hun rol en genieten met als de spelers volop van het spelletje en uiteindelijk doet iedereen het daarvoor.

Rol buiten het veld
Naast een actieve rol op het veld zijn er ook in de kantine, in de organisatie rondom een team of administratief op vele vlakken behoefte aan vrijwilligers. Denk hierbij aan een rol als coördinator, teammanager, secretaris of verlengstuk van de ledenadministratie.

Samengevat
Een lidmaatschap bij Wilhemus is niet geheel vrijblijvend. Om van de vereniging, een leeftijdscategorie of team iets moois te maken zijn enthousiaste ouders nodig. Samen zorgen we voor het sportplezier op en rond de velden.
Het huidige seizoen loopt op zijn eind maar de voorbereidingen voor seizoen 2021 / 2022 zijn al aangevangen. Geef je dus snel op als vrijwilliger via [email protected]