Tijdelijk geen publiek bij wedstrijden en trainingen

17 november 2021 14:30

Het zal niemand zijn ontgaan, de overheid heeft in verband met het oplopende aantal besmettingen nieuwe maatregelen afgekondigd. Deze hebben helaas ook consequenties voor amateursportverenigingen zoals Wilhelmus.

Wat betekent dit concreet?

• De komende weken mag er geen publiek op ons terrein aanwezig zijn tijdens wedstrijden en trainingen;
  • Het terrein is in deze periode alleen toegankelijk voor spelers, teambegeleiders en officials in functie (scheidsrechters, journalisten, ehbo’ers en toezichthouders, bestuur- en commissieleden, barpersoneel en onderhoudsmedewerkers);
  • De begeleiding van een team of elftal bestaat uit maximaal 7 personen: 2 trainers, 2 teammanagers, een assistent-scheidsrechter, een verzorger en een video-operator;
  • De kantine (of kiosk) is op wedstrijddagen geopend en toegankelijk voor de hierboven genoemde groepen. Als je in de kantine iets eet of drinkt, moet je een vaste zitplaats hebben.
  • In de kantine geldt eenrichtingsverkeer. Je gaat naar binnen via de trap aan de voorzijde van het clubgebouw en je vertrekt via de trap aan de achterzijde;
  • Voor gasten sluit de kantine uiterlijk om 20:00 uur;
  • In het clubgebouw en het kleedkamergebouw geldt een CTB-procedure voor personen van 18 jaar of ouder. Dit betekent dat je daar over een geldige QR-code moet beschikken OF dat je online een formulier invult waarin je verklaart dat je geen corona-gerelateerde klachten hebt.
  • Houd op het terrein zoveel mogelijk minstens 1,5 meter afstand van elkaar.
  • Om drukte bij het kleedkamergebouw te voorkomen zijn er voor thuis- en uitspelende teams tot JO16 voorlopig GEEN kleedkamers beschikbaar. De overige teams krijgen waar mogelijk per team 2 kleedkamers toegewezen.

Leuk is anders, natuurlijk. Hier zaten we niet bepaald op te wachten. Maar wat je er verder ook van vindt: houd je aan de regels, dan komen we ook hier doorheen!