Wilhelmus heeft zich versterkt met verdediger Desley Rodenburg.

27 mei 2022 12:00

Desley Rodenburg (foto) (29) stapt van Quick Steps over naar de kersverse zaterdag tweedeklasser vv Wilhelmus
Desley is getrouwd, is een trotse vader van een dochter en daarbij heeft hij zijn eigen aannemers bedrijf.

Rodenburg is al enkele jaren een vaste waarde in de defensie van het Haagse Quick Steps, dat afgelopen seizoen uitkwam in de zaterdag derde klasse.
Desley Rodenburg kiest voor de sportieve ambities van Wilhelmus en voor zijn eigen ontwikkeling binnen de spelersgroep van nieuwe hoofdtrainer Ramon van Steekelenburg

Rodenburg is volgens Wilhelmus-trainer Van Steekelenburg een ervaren verdediger die met zijn winnaarsmentaliteit en coachend vermogen sturing kan geven aan de defensie van de Voorburgers. Als je hem moet omschrijven zijn de kwaliteiten die als eerste naar voren komen zijn fysieke kracht en het altijd naar de voetballende oplossingen zoeken. Delsey is een jongen met een groot aantal jaren ervaring op senioren niveau en hiermee halen we een stuk routine in huis

Rodenburg zelf: “Ik heb voor Wilhelmus gekozen omdat het allereerst een mooie club in de Haagse regio is en ik er naar uitkijk om met jongens te spelen die gewend zijn om op een hoger niveau te spelen, waardoor mijn oplossingen van achteruit beter tot mijn recht gaan komen”.

Rodenburg kwam in het verleden uit voor Loosduinen, RVV Semper Altius, Haaglandia en de laatste jaren voor Quick Steps.

WhatsApp_Image_2022-05-26_at_11.46.54_AM.jpeg