Scheidsrechterscursus van start

1 september 2022 23:30

Wilhelmus leidt niet alleen spelers en trainers op, maar ook scheidsrechters. Op 30 augustus is een enthousiaste groep van 16 deelnemers begonnen aan de cursus 'verenigingsscheidsrechter'. Vier avonden krijgen de deelnemers de komende maanden les van eredivisie-scheidsrechter Edwin van de Graaf.

Na het afleggen van een examen en het fluiten van 4 oefenwedstrijden onder begeleiding van onze mensen uit de scheidsrechterscommissie, zullen de kandidaten zelfstandig wedstrijden gaan fluiten voor Wilhelmus. Het doel van de club is om alle wedstrijden vanaf de JO13 tot en met de JO23 te laten fluiten door een goed opgeleide verenigingsscheidsrechter (B-klasse) of een scheidsrechter die door de KNVB is aangesteld (A-klasse).

scheids1.JPG

scheids2.JPG