Verslag deelname JO8-1 Randstad Cup regio Rotterdam

Zestienhoven JO8

Randstad Cup Rotterdam 2019-2020

22 september 2019 11:00

Zondag 22 september 2019.

Randstad Cup voor J08-1

Vol goede zin vertrekt JO8-1 deze heerlijke nazomer dag richting voetbalvereniging Zestienhoven. Vandaag mogen ‘de wespen’ hier strijden om de Randstad Cup regio Rotterdam.

Het zoeken van een parkeerplek is een wedstrijd op zich, na een kleine zoektocht en wat hulp wordt uiteindelijk de eerste overwinning behaald. Een goed begin. De flinke wandeling naar kantine en velden kan beginnen.

Het is een drukte van jewelste op het mooie nieuwe complex. De schuine kunstgraswanden van de kantine worden al snel door onze boys gebruikt als glijbaan. De warming-up bestaat uit klimmen en klauteren. Vrolijkheid alom.

Na een warm onthaal door de toernooicommissie maken we ons op voor de vlaggenparade en de voorstelronde. Met vuurwerk en ‘het Wilhelmus’ wordt het toernooi zeer toepasselijk geopend.

De Boeings 737 vliegen af en aan. Allen vol met enthousiaste supporters? Zou zo maar eens kunnen.

Er staat vandaag een felbegeerde finaleronde in het Excelsior stadion op het spel. Zeg nu zelf, wie wil daar nou geen getuige van zijn?!

Het eerste fluitsignaal klinkt. De sportieve strijd barst los. Op vier velden wordt er vol overgave in verschillende leeftijdscategorieën voor de overwinning gestreden.

Het niveau van de deelnemende teams is hoog. Wow wat een talent! Het haalt het beste in onze jongens naar boven. Ze strijden als leeuwen. Ieder met z’n eigen specifieke kwaliteiten.

Samen aanvallen, samen verdedigen, samen balen, samen juichen, het plezier spat ervan af. Het is een genot om naar te kijken.

De poulewedstrijden tegen Betrokken Spartaan, VVJV en Alexandria eindigen allemaal in een gelijk spel. Paal en lat zijn ons minder gunstig gezind. Jammer maar niet getreurd. Derde in de poule.

Goed gedaan jongens. Op naar de kruisfinales. De eerste finalewedstrijd eindigt in een klinkende overwinning op Zestienhoven. Het ene doelpunt is nog mooier dan de andere.

Nu de laatste wedstrijd. Gaan we de beker voor die 5e of 6e plaats ophalen? Na een heroïsch gevecht staat er na het laatste fluitsignaal wederom een gelijke stand op het scorebord, 1-1, pingels.

Het zit ons niet mee. In de spannende serie penalty’s missen we er eentje meer dan onze tegenstander SJC.

Gelukkig levert ook de 6e plaats (zonder verliespartijen) een meer dan verdiende super coole dikke vette goud glimmende cup op. Yeahhhh.

Een bijzonder geslaagd toernooi. Faas, Floris, Jax, Jessy, Nicolai, Ollie, Samy en Stijn super goed gespeeld!

Jullie zijn samen met de trainers een (h)echt team met een mooie mix van fanatisme, lef, onverzettelijkheid, snelheid, souplesse en techniek.

En dat beetje concentratieverlies op z’n tijd is heel begrijpelijk, elke liefhebber groot en klein droomt af en toe weg bij de gedachte aan het spelen in een vol Camp Nou… ;o)

Een ieder bedankt voor de gezellige dag, support en versnaperingen.