Het Nieuwe JO10-1

Semper Altius JO10-3

18 januari 2020 10:15

Na een drukke transfer periode en een upgrade naar Team JO10-1 mochten de jongens vandaag weer van start in de 3de klasse competitie. De omstandigheden waren niet ideaal. Semper Altius had een weiland met krijtlijnen uitgekozen, waarop de ganzen ook weleens een wedstrijdje spelen. Wat kunnen die ganzen kakken zeg bah...
Onze jongens pasten zich echter goed aan. De nieuwe aanwinsten Milan en Safouan begonnen beide direct in de basis. Safouan liet zich direct zien met een paar mooie dribbels en 2 goals in de openingsfase. Daarna werd de voorsprong uitgebreid door een goede goal van Roan met de assist van Dylan. Half time 0-3 voor.
De tweede helft zette Semper meer aan, maar kwam niet tot doelpunten. Door het uitstekende spel van Liam en Milan en het goede keeperswerk van Jasper stond de verdediging als een huis. Dylan maakte met een mooie schuiver binnenkant paal de 0-4.
Semper ging hierna alles of niets spelen en aangespoord door een fanatieke aanhang en 3 verse wissels kwamen ze terug. 1-4 door een volgens Jasper volledig onterecht gegeven penalty vanwege aangeschoten hands en vervolgens de 2-4. De jongens toonden echter karakter en door een uitstekende uitgespeelde combinatie (trainingsarbeid betaald zich uit), Jasper opbouw naar Dylan, Dylan naar Safouan, Safouan naar Roan, en Roan naar Moussa waarna Moussa mooi kon afronden 5-2 werd de wedstrijd beslist. Game over!