Een zaterdagje oefenen in Waddinxveen en Sassenheim voor de 019

Ter Leede JO19-1

4 juli 2020 14:30

Zaterdag 4 juli 2020. Een heugelijke dag voor vele voetballiefhebbers, want vanaf vandaag konden vele voetballiefhbbers weer doen waar ze zoveel plezier aan beleven. Het spelen van een wedstrijd tegen een tegenstander die eens niet van de eigen club was. De onderlinge wedstrijden die we tegen de 017 en met de 019 onderling hebben gedaan de afgelopen periode waren voor dat moment top, maar iedereen keek toch uit naar hoe we voor de dag zouden komen als de tegenstanders niet mede wespen zouden zijn.

De selectie van de 019 bestaat dit seizoen uit 33 spelers en dus dachten we eenvoudig tot twee oefenwedstrijdgroepen te komen. Niets was echter minder waar, want na de woensdagtraining bleken er meer spelers niet beschikbaar als gedacht en dus moesten we improviseren. Maar dat deden we voor corona ook al, dus niks nieuws. Overigens verdienen alle spelers een groot compliment voor hoe ze zijn omgegaan met de maatregelen in de corona peridoe toen we eenmaal weer mochten gaan trainen. Zoals eerder vermeld, vaak als een groep of onderlinge partijen toen dat eenmaal geoorloofd was. Bij die partijen viel met name de felheid op de gehele selectie en het was te hopen dat men de goede trainingsweken kon doorzetten in de oefenwedstrijden.

Om 1100ur trad een selectiegroep aan bij tweede klasser Be Fair. Een groep die de zogenaamde eerste groep woensdag nog tot het uiterste liet gaan dus de trainers Ties en Nigel togen vol goede moed naar Waddinxveen. Daar bleek bij de warmingup al dat de juiste beleving ontbrak en ondanks de waarschuwende woorden van een prima trainersduo, bleek het helaas aan dovenmans oren besteed en kon slechts een enkeling terugzien op een redelijke prestatie.. De uitslag van 4-0 voor Be Fair was dikverdiend en helaas voor de groep die zich hier heeft kunnen tonen in een wedstrijdvorm een gemiste kans. Verlies hoort bij het spelletje, maar dat dat zonder enig idee en erger nog, zonder enige beleving tot stand komt is wel kwalijk. Enkele spelers kregen al snel de kans op revanche, want zoals eerdr vermeld was de groep niet super groot en dus moesten er nog enkele spelers van Waddinxveen naar Sassenheim.

Daar trad de op dit moment eerste groep aan tegen 4e divisionist Ter Leede. Een prima tegenstander gelet op de ongeslagen status van die ploeg vanaf oktober en een goede test voor de mannen die op de training een hoog niveau afwisselen met kinderlijke fouten. Gewaarschuwd door de laksheid in de ochtendgroep trad de 019 aan in het complete uitenue, waarvor nogmaals dank Ricardo. Wilhelmus opent sterk en speelt vanaf de eerste seconde een geconcentreerde wedstrijd en men toont dat men de boodschap vooraf heeft begrepen. De voorsprong na tien minuten is dan ook een volkomen terechte. Bradley de doelpuntenmaker, op aangeven van Luca, na prima storen van Tim. Kortom een doelpunt waar de hele voorste linie bij betrokken was. Na de goal blijft Wilhelmus zeer goed spelen en het enige wat jammer is , is dat we de score niet uitbouwen. Maar in deze fase zijn we als staf al dolblij met het getoonde veldspel in dsamenspraak met de getoonde beleving. Beleving die bij de gastheren langzaam aan ook boven komt en het fysiekere Ter Leede , gooit die kaart dan ook op tafel. Wilhelmus blijft prima voetballen en ontloopt zo die duels. Toch valt de gelijkmaker na een kleine vijfentwintig minuten voetbal als we een keer te laks wegwerken en de stand is weer gelijk.

Een rommelige fase na het doelpunt van de Sassenheimers , maar als we rond het half uur weer de rust hebben gevonden, is de hernieuwde voorsprong snel een feit. Een schitterende aanval wordt op aangeven van Joshua door Brandon goed binnen gelopen en de rust breekt aan met een voorsprong voor Wilhelmus. Buiten de vorsprong is vooral de manier hioe we voor de dag komen hoopgevend en de boodschap voor helft twee is simpel. Blijf dit opbrengen en dan zien we wel hoe lang we het vol kunnen houden. Tycho en Joshua met blessures eraf na enkele tikkies en Noah en Leendert erop, waardoor we noodgedwongen wat moeten schuiven.

Mede door dat schuiven misschien is de organisatie even weg en de kwaliteit van een divisie ploeg is dan dat ze dat meteen afstraffen. Een snelle tweede gelijkmaker dus en op het uur komt Yannick binnen de lijnen voor Luca, en vlak na de wissel zet Mika Wilhelmus weer op voorsprong. Wederom Tim als aangever en als Yannick enkele minuten later goed binnen schiet is de marge zelfs twee. Met nog twintig minuten op de klok komen Riley, Twan en Daniel binnen de lijnen voor Tobias , Brandon en Tim.

Alle drie , samen met Yannick, in Waddinxveen geweest en dus kans op herstel. Dat is met wisselend succes gelukt, maar daarover in het openbaar geen mededelingen. Met een kwartier op de klok, komt Ter Leede dichterbij na miscommunicatie tussen Mika en Wesley en de spanning is terug. Yannick moet geblesseerd de strijd staken na een tikkie op de knie en Brandon weer terug. Vlak voor tijd zou de zure gelijkmaker vallen. Een dompertje op een hele goede wedstrijd van een groep die nooit eerder in deze samenstelling voor de dag is gekomne. Zelfs op de training hebben we dit nooit zo gedaan

De prestatie van vandaag van de middagploeg, is er een met potentie. Maar dan zullen we wel minder naief moeten worden in sommige situaties en de wedstrijden sneller beslissen waar kan. Volgende week een oefenwedstrijd bij een andere 4e divisionist, namelijk TOGB. Zonder Luca , die maandag op de training een ernstige blessure opliep toen zijn voet bleef haken in veld 5. Precies hetzelfde overkwam Rik de week ervoor, maar de blessure van Luca is ogenschijnlijk vele male ernstiger. Een voorspoedig herstel gewenst voor bedie spelers, zodat ze snel weer onderdeel kunnen worden van een selectie waarvoor beide ploegen geldt dat er iets moois zou kunnen ontstaan.

Technische staf 019-selectie