Wilhelmus 3 verdeelt punten met WCR 2

30 augustus 2020 12:00

Wilhelmus 3 - WCR 2
1-1

Op een regenachtige zondagochtend mocht de ploeg van trainer Allan aantreden voor de eerste bekerwedstrijd tegen WCR. Van de tegenstander was weinig bekend, waardoor de ploeg zijn eigen spel kon spelen. Iets later dan gepland door de afgelaste velden, trapte de teams om 12:15 af na het eerste fluitsignaal.

De bal ging bij beide ploegen rustig rond maar er ontstond aan beide kanten weinig gevaar. Toch was het WCR dat een gaatje in de verdediging van Wilhelmus wist te vinden en kon tekenen voor de 0-1. Wilhelmus begon te mopperen op elkaar omdat het wisten dat, kijkend naar de tegenstander, hier 3 punten gehaald moesten worden. De Voorburgers kregen in de 20 minuten die volgden een aantal grote kansen, maar het vizier stond, net als de vorige wedstrijden, nog niet op scherp (nogmaals, dit wordt hopelijk bewaard voor de competitie).

Echter, wist Wilhelmus vlak voor rust alsnog de 1-1 te produceren. Johan Sandoval ontving de bal aan de zijkant van de 16 metergebied en zag dat de keeper iets voor zijn goal stond. Hij deed zijn naam eer aan en schoot middels de buitenkant van zijn rechtervoet de bal via de onderkant lat de winkelhaak in. Een prachtig doelpunt dat de ruststand op het bord zette.

De tweede helft was een helft om snel te vergeten, voor beide partijen. Er werden nauwelijks kansen gecreëerd en het veldspel was ook niet bepaald oogstrelend. De ruststand was dan ook tevens de eindstand.

Kortom, werk aan het winkel voor Wilhelmus. Aanstaande zondag wacht de volgende horde voor Wilhelmus 3. In het Zuiderpark wacht WIK 2. De aftrap is om 12:00.