DoCoS JO19-2 - Wilhelmus JO19-2

DoCoS JO19-2

5 september 2020 10:15

Op zaterdag 5 september stond er een vroege wedstrijd gepland tegen DoCoS 19-2 wat zijn thuisbasis heeft gevestigd in het vroeger onoverwinnelijke dorp Leiden.

Na een wat onrustige warming up met de nodige facilitaire en logistieke tegenslagen waren de heren om 10.15 klaar voor de aftrap van wat een mooie voetbalpot zou worden. Vandaag spelend in een iets ander systeem dan we gewend zijn starten we de wedstrijd waarbij we al snel doorhadden dat door middel van hoog druk zetten en zelf ons positionele spel te spelen wij een sterke positie hadden om de Leidse tegenstand te doorbreken. Want na 6 minuten spelen was het Bram die Tom wist te vinden en die 0-1 op het bord wist te zetten. Het moet gezegd worden dat Tom de eerste twee wedstrijden alvast goed op weg is om de naam van scorende spits te vestigen, al zijn we natuurlijk nog maar 2 wedstrijden onderweg..

Na de goed uitgespeelde goal dachten de toeschouwers langs de kant en zeker de staf, doorzetten nu en doen wat die Spanjaarden lang geleden niet konden. Helaas gebeurde het tegenovergestelde en werd het onrustig, ongecontroleerd en zeer slordig in de passing, veldbezetting en de focus. Om wat meer diepgang te creëren en het middenveld iets om te zetten werden Matteo en Stef in het veld gebracht en dat bleek een goude ingreep te zijn. Door de snelheid van Matteo was hij soms een ware plaag voor de defensie van DoCoS en kregen we veel meer grip op het aanvallende spel wat we graag willen spelen wat resulteerde in de 0-2 van een zeer sterk spelende Stef die met een geplaatste kanonskogel de keeper het nakijken gaf en daarmee 3 minuten voor de rust de score dus uitbreide.

Na een paar tips en tricks in de rust waren we klaar voor de tweede helft, en wat voor een tweede helft kregen we! In de eerste 30 minuten kregen de toeschouwers een glimp te zien van waar dit team toe in staat is. De ene combinatie na de andere zorgde ervoor dat de tegenstander niet meer wist waar het moest kijken en moest zijn. Voordat we het doorhadden lag de bal er al in want in de 49e minuut scoorde Milan op aangeven van Tom ( want een assist geven kan hij ook ) de 0-3 en daarmee was het Leidse verzet van vandaag definitief gebroken. Wilhelmus kon vrijuit voetballen en bleef dat ook doen want in de komende 25 minuten waren het Lucas, Jesse, Youri en nogmaals Stef die de score opvoerde tot de uiteindelijke 0-7 overwinning. Speciale aandacht ging er uit naar de wonderschone goal van Youri die rond de middenlijn een afvallende bal onderschepte, direct doorhad dat de keeper te ver voor zijn goal stond en zonder twijfel de bal in de goal ramde.

Over het algemeen hebben de heren een prima prestatie neergezet waar met trots op teruggekeken mag worden, dit team heeft veel kwaliteit en potentie maar zal wel elke keer bij de les moeten zijn om het te laten zien. Eerst volgende kans om dit te laten zien is aanstaande woensdag tegen Neptunes waar een oefenwedstrijd tegen de JO18 gepland staat.