JO19 selectie wint van Poortugaal

SV Poortugaal JO19-1

15 augustus 2020 15:00

Zaterdag 15 augustus en na slechts drie trainingen met steeds een wisselende groep stond de eerste oefenwedstrijd op het programma. PSV Poortugaal JO19-1 kwam op bezoek bij de wespen en doordat de oefenwedstrijden van zowel de JO16 en JO17 niet doorgingen werd een rustig sportpark verwacht. Echter bleek er rond het tijdstip van aftrappen dat er toch wel veel mensen de weg naar veld 1 hadden gevonden waardoor het gezellig druk was langs de lijn. Zeker ook het aantal meegekomen Poortugaalers was behoorlijk te noemen. Rond de klok van 1500uur zette KNVB scheidsrechter Marco Beukers de wedstrijd in gang en het eerste blok van 30 minuten was onderweg. Een blok dat door de Wespen zou worden gedomineerd, zonder heel goed te spelen overigens. Echter waren er ook weer genoeg goede dingen te zien in het mixteam dat vandaag voor de dag kwam. Na een kwartier de terechte beloning als Tim Gerla prima druk zet , de bal veroverd en koel afrond. Zonde dat de doelpuntenmaker enkele minuten later met een blessure het veld moest verlaten , maar ook na deze wissel bleef Wilhelmus de betere ploeg. Verder gebeurde er voor beide doelen te weinig om echt te melden en zo werd blok 1 afgesloten met een 1-0 tussenstand.

Blok 2 werd voortvarend gestart, want Brandon scoort al vlot de tweede treffer voor de gastheren, maar daarna zakken we wat weg en komen de bezoekers enkele keren goed door en is het Robbin en later zijn vervanger Tom Ebens die laten zien over prima reflexen te beschikken. Aan de andere kant van het veld maken we niet vaak de juiste keuzes en de handelingssnelheid mag hier en daar ook best omhoog willen we deze wedstrijd niet alle grip verliezen. Jesse grijpt nog een keer prima in en zo eindeigen we blok 2 met een 2-0 voorsprong, maar speelde we wel minder als het eerste blok.

Blok 3 een bijna geheel vervangen Wilhelmus en het derde blok elftal, heeft zich redelijk laten zien en hield goed stand tegen de bezoekers die ook in het laatste blok kansen kregen op meer maar uiteindelijk het net niet zouden vinden en doordat Wilhelmus in de spaarzame uitvallen ook geen echte vuist kon maken werd de wedstrijd gewonnen door Wilhelmus met 2-0. Opvallend was wel de manier waarop de twee jongens van JO17 moeiteloos meegingen in de wedstrijd en beide mannen kunnen terug kijken op een mooi debuut in de JO19. Voor een eerste oefenwedstrijd  op zich prima middag natuurlijk, al is fit worden in deze fase natuurlijk het belangrijkste goed. Wat dat betreft zullen degene die maandag spelen vol aan de bak moeten tegen het fysiek sterke en krachtige DHC JO18.

Opstelling blok 1 : Robbin, Joshua, Yannick, Tycho, Youri, Brandon, MIka, Bradley, Tobias, Riley, Tim (22 Daniel)

Opstelling blok 2 : Robbin (45 Tom Ebens), Joshua, Yannick, Tycho (46 Jesse), Youri, Brandon, Mika, Bradley, Tobias, Noah, Daniel

Opstelling blok 3 : Tom Ebens, Marc, Martijn, Jesse, Jasper, Daniel (75 Mika), Riley, Lucas, Noah (75 Bradley), Bram, Tom Bibo