JO19 mix boekt knappe zege op JO18 DHC

DHC JO18-1

17 augustus 2020 20:00

Maandagavond 17 augustus 2020 en de volgende oefenwedstrijd al weer voor de JO19-selectie. Met de wedstrijd van twee dagen terug nog in de benen toog een mixteam aan tegen DHC JO18. Een elftal dat gecoacht wordt door oud Wilhelmus speler en trainer Dex vd Veer. DHC speelt in de divisie, vlak onder de BVO's , dus sowieso geen simpel oefenwedstrijdje voor de mannen van Wilhelmus dat zoals vermeld aantrad met een mixteam van jongens die uiteindelijk in de JO191&2 uit zullen komen. Al tijdens de warming-up was duidelijk dat DHC fysiek sterk was en dat het balvaardige spelkers waren, die conditioneel verder zijn in de voorbereiding richting de competitie. Maar Wilhelmus zag dit juist als een goede conditionele prikkel richting hun competitie en zo werd er op een natuurgrasveld rond 2010uur afgetrapt.

DHC toont meteen aan waarom het op een bepaald niveau acteert en Wilhelmus merkt vanaf minuut een dat er vandaag in een ander tempo wordt gespeeld als afgelopen zaterdag. DHC schuwt de fysieke duels niet en speelt met een groot hart, tot en soms over een randje. DHC is zeker de betere ploeg, bepaald het ritme van de wedstrijd en het is Wilhelmus dat vooral probeert met een rustig positiespel om het tempo er enigszins uit te halen. Want DHC is simpelweg verder in de voorbereiding. DHC echter is dreigend, maar tot echte kansen komen de Delftenaren niet, hetgeen een compliment mag zijn voor onze eigen wespen. Uiteraard is het niet alleen DHC wat de klok slaat, want daarvoor zit er ook in dit mixteam te veel kwaliteit. Bradley komt oog in oog met de doelman die dan nog redding kan brengen en enkele minuten later scoort de in vorm zijnde speler van Wilhelmus wel. Echter werd Bradley plots terug gevlagd en gaat het feestje niet door. DHC zet weer aan en in de counter komt Sieb oog in oog met de doelman. Sieb schiet de bal langs de keeper die wild inglijdt en Sieb keihard raakt, waardoor Sieb de wedstrijd moet staken. Tot de rust geen grote kansen meer voor beide doelen, enkel het uitvallen van Brandon, na wederom een flink duel , is het melden waard.

In de rust de mannen verteld dat een betere training als vanavond niet denkbaar is. Buiten de harde overtredingen dan, maar deze weerstand is hetgeen we ons op zullen moeten voorbereiden willen we een serieuze rol gaan spelen in de competitie. Verder het advies om met meer rust te spelen, niet in het spel van DHC mee te gaan en zorgen dat we ons eigen spel gingen spelen. DHC had gelukkig na rust het fel spelen op een iets lager pitje gezet en uit een corner is het Wesley die de bal binnen hakt. Een lekker begin van de tweede helft. Wilhelmus is meer zichzelf en de volgende corner wordt door DHC goed verwerkt, zo lijkt het althans, maar de afvallende bal wordt door Tycho snoeihard binnen geschoten. Een 0-2 voorsprong, maar DHC gooit geen handdoek. Sterker nog, twee droomkansen worden de DHC aanvaller om zeep geholpen. De tijd tikt voort en DHC blijft op zoek naar een treffer, maar Wilhelmus biedt goed weerstand. Ook met de invallers die er al een tijdje instaan blijft het goed georganiseerd en het is Tobias die een prima loopactie heeft, Mika die goed meegeeft, Tobias die goed teruglegt en ex-DHC'er Marc schiet de 0-3 binnen. Het verzet van de gastheren lijkt te zijn gebroken, maar de actie van Riley voorafgaand aan zijn 0-4 mag er wezen en zo scoort ook deze oud DHC'er een treffer voor de wespen.

Een groot compliment is wel op zijn plaats voor de mannen van Wilhelmus door deze wedstrijd naar zich toe te trekken tegen een tegenstander die van een heel hoog niveau is en eigenlijk alles bezit wat een goede ploeg moet hebben, waar Dex nog veel plezier aan gaat beleven. Echter toonde vandaag ook aan dat dit Wilhelmus ook vele wapens heeft en als men deze veerkracht week in week uit kan opbrengen er misschien wel een leuk seizoen wacht. Woensdag even nabespreken en dan rustig richting zaterdag als de volgende sterke tegenstander op bezoek komt, HBS JO19-1. Met welke selectie we dan aan de aftrap staan, zal vrijdag na de training bekend worden gemaakt.

Opstelling Wilhelmus : Robbin (62 Tom Ebens), Joshua (55 Leendert), Yannick (65 Jesse), Wesley , Tycho (58 Bram), Brandon (45 Daniel), Tobias (75 Twan), Bradley, Mika, Sieb (37 Riley), Tom Bibo  (65 Marc)