Wilhelmus 3 - DVV Delft 2

Wilhelmus 3

DVV Delft 3 (zon)

23 augustus 2020 12:00

Zondagochtend 12:00 stond op het vernieuwde veld 2 een wedstrijd voor het derde selectie-elftal gepland. Deze wedstrijd was de eerste onder de nieuwe trainer Allan. De fanatieke coach heeft zijn ploeg de afgelopen twee weken leren kennen en was benieuwd wat zij op de mat zouden leggen. Daarnaast stond dit duel ook in het teken van de rentree van Adriaan Kadijk, die na lang blessureleed weer zijn eerste minuten in het zwart-geel mocht maken. Klokslag 12 uur floot de scheidsrechter van dien voor het eerste fluitsignaal en gingen de ploegen van start.

Wilhelmus nam al snel het initiatief en probeerde middels verzorgd voetbal richting de sluitpost van Delft te komen. Na een aantal kansen over en weer was het Callum Kooistra die a la Robben met zijn gouden linker de bal vanaf de 16 de verre kraal instuurde... 1-0 Wilhelmus. Kort daarna kwamen de eerste pijntjes en vermoeide benen om de hoek kijken.... de eerste wissels waren een feit. 10 minuten voor rust kwam Delft na een goede actie van de spits op 1-1. Dit was ook tevens de ruststand.

In de tweede helft probeerde Wilhelmus weer het spel te spelen, zoals zij de eerste 20 minuten van de wedstrijd hadden gedaan. Rustig voetballen en hopen op een gaatje in de verdediging. De ploeg uit Voorburg kreeg steeds meer kansen en kwamen er steeds met een overtal uit. Echter mocht het niet baten een voorsprong te forceren. Na een aanval die werd opgestart aan de linkerkant, kwam de bal uiteindelijk terecht bij Johan Sandoval die vanaf 20 meter verwoestend uithaalde richting de verre hoek. De keeper deed een dappere poging om deze bal te pakken, maar was kansloos.... 2-1 Wilhelmus

Het slotakkoord kwam van Tom Delnoye die middels een lange sprint onderweg was naar de goal van de Delftenaren. Hij probeerde de bal de verre hoek in te sturen, maar deze werd nog verlengd door een verdediger... eigen doelpunt en dus 3-1. Vlak daarna floot de scheidsrechter (die overigens een goede wedstrijd floot) af en kon de derde helft beginnen op het terras voor de kantine.
Al met al een prima overwinning voor de ploeg van Allan, die aanstaande dinsdag de volgende test op zijn bordje krijgt. Om 20:00 mag het derde op eigen terrein aantreden tegen Lyra. De aanvangstijd is 20:00.