JO8-1 ongeslagen in de Hoofdklasse

RKAVV JO8-1

Hoofdklasse E

3 oktober 2020 10:15

Vandaag op een regenachtige zaterdagochtend speelden de talenten van de JO8-1 alweer de laatste competitiewedstrijd tegen de talenten van RKAVV JO8-1.

Voorafgaand deze wedstrijd hadden de jonge wespen in de competitie al gewonnen van HVV, SVC ’08, DWO en Forum Sport maar ook vriendschappelijk  wonnen de boys in het geel zwart van o.a. Alphense Boys, Quick en FC Lisse.

Tevens werd er een finale plek gehaald in de Randstad cup waar begin volgend jaar in het FC Volendam stadion gespeeld mag worden.

De boys zitten dus in een lekkere ‘winning mood’.

Dat bleek ook want binnen 20 seconden mocht de keeper van RKAVV, die overigens erg goed aan het keepen was, de bal uit het net vissen.

De jonge Wespen speelde bij vlagen erg goed.

Waar begin dit seizoen het echt op F’jes / kluitjes voetbal leek zit er nu veel meer structuur in en er wordt goed naar elkaar over gespeeld.

Bij hoog druk van onze kant werden de ontstane kansen in een overtal situatie erg goed uitgespeeld.

Met rust stond het al 7-1 voor Wilhelmus tegen een tegenstander die op dat moment maar 1x verloren had.

Tweede helft was het een stuk rommeliger van de geelzwarten.

Dit had mede te maken dat sommige spelers al afspraken aan het maken waren wie waar gaat spelen na de wedstrijd.

En juist dit maakt het team zo erg goed!

Naast dat het stuk voor stuk goede spelers zijn, zijn het ook nog eens goede maten op het veld en de meeste ook buiten het veld.

Er wordt voor elkaar gestreden en ze helpen elkaar binnen het veld met goede coaching.

Kortom, in een korte tijd is het al een hecht team geworden waar we als vereniging hopelijk nog lang van mogen genieten.

Volgende week zaterdag staat er een vriendschappelijke wedstrijd tegen het lastige Westlandia op het programma en dan mogen de jonge wespen lekker twee weekenden, als het weer het toe laat, met elkaar buiten spelen

jo8-1.JPG