Voetballen zonder eigen publiek

DHC JO11-2

3 oktober 2020 11:00

Na verwerking van de ellendige wedstrijd van vorige week stond er vandaag voor team 2 een thuiswedstrijd op het programma.

Deze week een 6 punter kans voor de JO11 selectie , want beide teams moesten vandaag tegen de hekkesluiters uit de 2 poules.

Terwijl team 1 naar Zoetermeer afreisde speelde team 2 thuis , en dus zonder ouders als publiek vanwege de Corona regels.

Dus verzamelen bij de poort bij de trainer en teammanager :

trein1.jpg

Kinderen waren ontspannen en hadden vooraf veel lol.

Na het veld snel uitgezet te hebben en de warming up afgerond te hebben konden we starten.

Onze jongens beginnen goed fel en zetten veel druk. Rodjeane heeft in het begin wat intrapschoten die net naast gingen. Uiteindelijk maakt Hamza de 1-0.

Bij een counter komen zij voor de keeper maar Robbe komt fantastisch uit en gooit zich voor de bal. Mooie actie Robbe ! Gevaar weg.

Daarna is Ruben weg op een lange bal van Bruce. Ruben geeft een prachtige bal voor op Rodjeane maar die gaat net over . Dex heeft erna een prachtig schot maar die komt vol op de paal. Gevaar weg ? Echt niet ! De bal kaatst terug vanaf de paal en Rodjeane pakt de bal weer op en schiet de 2-0 erin. Christiaan besluit mee naar voren te gaan en probeert een lobje , maar de keeper heeft bal maar net. Ook Thijs gaat mee en heeft een schot , onderweg gaat deze bal via Hamza het doel in en hierdoor stond de keeper verkeerd 3-0 nu en de schiettent is geopend.

Veel schoten in 1 aanval nu. Rodjeane eerst op paal en daarna in de rebound via onderkant van de lat , bam 4-0. Daarna Dex weer een schot maar de keeper pakt deze bal.

time out

In het 2e kwart worden er veel ballen vd lijn gehaald door de tegenstander. Onze jongens hebben opvallend veel mooie kopballen in deze fase maar deze gaan er niet in. En na een slechte uittrap valt de bal zo voor Ruben zijn voeten , en zonder nadenken pakt Ruben meteen de bal en maakt af 5-0. Na de aftrap wordt de bal onderschept en komt bij Christiaan die hard schiet , en ziet zijn bal vol op de kruising spatten. Ook hier na het terugkaatsen van de bal is het Ishairo die de 6-0 erin ramt. Robbe heeft in dit 2e kwart slechts 1 x de bal gehad wat weergeeft wat de verhoudingen zijn. Vlak voor de rust heeft Hamza nog een schot maar de keeper pakt deze bal.

Rust

In de 2 e helft beginnen onze jongens weer vol met aanvallen. En met mooie kaatstballen tussen Hamza en Christiaan  wordt de bal mooi voorgegeven op Ishairo. Die heeft 3 x een schot maar schiet 3 x vol op de keeper. Hmmm , daar zat meer in.

Dan heeft Christiaan een leuke actie en is weg en geeft een steekpassje op Ruben. En 7-0 al.

Ishairo dribbelt mooi door het middenveld en geeft hierna een prachtige pass op Thijs die net naast schiet. De aanval erna geeft Ishairo de bal op 'vogelvrije' Ruben en hup 8-0.

Hierna krijgen wij nog een hoekschop. De bal komt bij de 2e paal. En wie staat daar weer 'vogelvrij' ?  Inderdaad Ruben en hup 9-0. Heel veel aanvallen nu en erg mooi samenspel.

time out

Dan op naar het laatste kwart en iedereen wil scoren nu.

Christiaan is mee naar voren en heeft een schot maar de keeper stompt net de bal weg en laat nou net Rodjeane klaarstaan voor de rebound. Rodjeane schiet maar via een tegenstander ketst de bal de andere hoek in 10-0 . Robbe staat ondertussen te dagdromen en is aan het denken aan een AA-tje.

Als wij later weer een corner krijgen dribbelt Dex de bal in en passt naar Ishairo en die maakt 11-0.

De boys zien kansen voor meer goals en zijn volop in de aanval. Christiaan krijgt de bal en schiet maar raakt vol de lat.

Aangezien alle Wilhelmus spelers nu voorin staan wordt er vergeten te verdedigen. En dus wordt Robbe gepasseerd. En als iedereen hem al telt komt Christiaan met een karatetrap en poeiert de bal op de lijn en via de paal gelukkig  weg. Oei , daar ging bijna Robbe zijn AA-tje aan zijn neus voorbij.

Dex ontsnapt hierna langs zijn linkerkantje en geeft een voorzet op Hamza : 12-0.

En als een duveltje uit een doosje weten de tegenstanders 2 x te scoren in 1 minuut in de slotminuten. Uiteraard werd dit grootst gevierd , en terecht. De scheidsrechter laat nog even doorspelen waarbij Ishairo nog een kans had , maar de bal hard op de paal schoot.

Hierna klonk het eindsignaal.

Leuke pot.

Het 1 e team heeft ook de winst te pakken ( 1-5 bij DWO ) en zo eindigen in deze poules onze 2 JO11 teams beiden op een 2e plek in de poule.

De KNVB kan nu aan de herverdeling gaan beginnen.

Zaterdag 10 oktober nemen beiden JO11 teams deel aan het NK jeugd toernooi : Voetbal Talenten Toernooi 2020 -2021 in Oud Beijerland.