Wilhelmus kan verjaardag Laakkwartier niet verstoren

Laakkwartier 1 (zon)

Wilhelmus 1 (zon)

27 september 2020 14:00

Vandaag speelde vv Wilhelmus de uitwedstrijd tegen het 100 jarige Laakkwartier.  Vooraf waren aan beide kanten de verwachtingen hoog gespannen. Beide clubs hadden zich op hun eigen manier versterkt en het leek vooraf voor de neutrale voetballiefhebber een prachtige wedstrijd te worden.
Het najaar zonnetje scheen prachtig over het hoofdveld zodat scheidsrechter Mulder onder toeziend oog van zijn rapporteur het eerste fluitsignaal kon laten klinken.  De eerste 2 minuten speelde beide ploegen de bal rond om de wedstrijd enigszins af te tasten
Een minuut later kon de afwachtende houding meteen overboord toen Wilhelmus verdediger Dylan Kasius opzichtig in de fout ging en Karam Boukhari in staat stelde in vrije positie de 1-0 binnen te schieten.
Na de aftrap leek het of Laakkwartier nog in euforische stemming verkeerde aangezien na een mooie solo van Ruben Gyamfi direct de 1-1 op het bord stond van de meegelopen Cedric Ake. Na deze snelle gelijkmaker was Wilhelmus heer en meester en had Laakkwartier moeite met de snelle aanvallers van de gasten. Desondanks waren er aan beide kanten nauwelijk kansen of het moet de prachtige voetbeweging geweest zijn van Jacky Adam die op de lat uiteenspatten. Hierdoor bereikte beide ploegen met een 1-1 stand de rust.

Na de rust was de verwachting dat Wilhelmus zou doordrukken maar niets was minder waar. Laakkwartier had zijn huiswerk in de rust goed gedaan en met een tactisch omzetting de angel enigszins uit het aanvalsspel van Wilhelmus gehaald. In die fase had Laakkwartier het initiatief en won veelvuldig de 2e bal.

De wedstrijd vorderde richting het einde en bij beide ploegen vloeide de krachten overduidelijk weg.  In de eindfase was het Wilhelmus die leek toch nog over het meeste kracht te bezitten en kreeg diverse grote kansen. De " man of the match " verdienden in die periode duidelijk zijn predikaat. Keeper Veugelers van Laakkwartier lag keer op keer met schitterende reddingen in de weg.  Net toen beide ploegen zich in de 90e minuut hadden neergelegd bij een terechte remise was het wederom Boukhari die een fout op het middenveld genadeloos afstrafde.
Uit een onmogelijk hoek joeg hij de bal keihard in de linkerbovenhoek. Een juweel van een doelpunten waardoor Laakkwartier meer kreeg dan het verdienden.  In de blessuretijd deed Wilhelmus er alles aan om de gelijkmaker te produceren maar was het wederom de keeper van Laakkwartier die in de weg lag.

Bij een opstootje kreeg wilhelmus keeper Martesano na een ongelukkige overtreding rond de middenlijn een gele kaart , de reactie van Hamas  Boukhari paste niet in de sportieve wedstrijd en kosten hem zijn 2e en dus een rode kaart.  Hierna floot scheidsrechter Mulder voor het einde van de wedstrijd.

Na afloop kon de conclusie wel getrokken worden dat de wedstrijd beslist was door individuele kwaliteit en dat het een heerlijke wedstrijd was geweest waar alles in zat.

Wilhelmus speelt a.s dinsdag een oefenwedstrijd tegen het Delftse Concordia
De aanvang is 20.00 uur