Wilhelmus maakt indruk

ASC (zon)

2e klasse C

20 september 2020 14:00

Vandaag kwam vv Wilhelmus in actie voor de eerste competitiewedstrijd van het seizoen
Tegenstander ASC uit Oegstgeest was een oude bekende
Opvallend was dan ook dat de tegenstander geen rekening had gehouden met de clubkleuren van vv Wilhelmus
De materiaalman van vv Wilhelmus bood  uitkomst en leende de gasten witte broekjes zodat de wedstrijd toch doorgang kon vinden
Nadat scheidsrechter dhr Straver voor het eerst had gefloten ontstond een levendige wedstrijd in een heerlijk herfst zonnetje.

vv Wilhelmus had veelvuldig balbezit en liet de bal van voet naar voet gaan. ASC beperkte zich tot verdedigen en probeerde op de counter de Voorburgers te verrassen. Na 20 minuten werd het aanvallende spel van Wilhelmus beloond  Een voorzet van Dennis van der Poel werd door Jacky Adam in het doel geschoten.  Na deze treffer kroop ASC iets meer uit hun schulp en het was aan keeper Martesano te danken dat de voorsprong op het bord bleef met een katachtige redding. In de 35e minuut was het wederom raak. Na een fraaie dieptepass van Levi Schut was het spits Cedric Aké die de 2-0 kon binnen schieten.

Wilhelmus was in die fase oppermachtig en haalde met een comfortabele voorsprong de rust

Na de rust had ASC wat veranderingen doorgevoerd en was het even zoeken voor het elftal van Oscar Laguna Burgos. Ondanks dat was het na een kwartier spelen in de tweede helft wederom raak.  Nu was het Cedric Aké  die met een schitterende steekbal Jacky Adam  voor de keeper zetten en zo kwam de 3-0 op het bord. ASC leek in die fase aangeslagen en mede daardoor kon Ruben Gyamfi de eindstand op 4-0 bepalen mtt een daverend afstandsschot.

Scheidsrechter Straver die een goede wedstrijd floot hoefde maar 1 gele kaart te trekken in deze sportieve wedstrijd.

Wilhelmus kende dus een goede start en gaat met zelfvertrouwen volgende week richting de volgende tegenstander Laakkwartier