Wilhelmus JO19-1 speelt gelijk in oefenwedstrijd tegen RKDEO

RKDEO JO19-1

2 september 2020 19:15

Woensdagavond 2 september en alweer de volgende oefenwedstrijd in een drukke reeks voor de JO19-1. Mar door het spelen van veel wedstrijden worden spelers over het algemeen sneller fit, omdat er toch net iets meer van ze wordt gevraagd als op een training. Zeventien spelers in totaal voor vanavond en vooraf al de mededeling dat elke speler vandaag gewisseld ging worden om zo iedereen aan minuten te laten komen. Op ons eigen sportpark zette Marco Beukers de wedstrijd iets na 1900uur in gang en de 4e divisionist RKDEO opende voortvarend en Wilhelmus moest meteen bij de les zijn. In principe begonnen beide ploegen prima, maar waar Sieb en Rik het net niet konden vinden in kansrijke posities, troffen de bezoekers wel doel, toen balverlies en net even niet goed opgesteld staan Wilhelmus fataal werd en na een kwartier dus de achterstand. In de ijver de achterstand ongedaan te maken, ging het tempo bij Wilhelmus ook wat omhoog en enkele fraaie aanvallen , maar zonder resultaat. De bezoekers speelde ook prima en lieten zien hoe je effectief met je kansen omgaat als na ruim een half uur de 0-2, randje buitenspel, valt. Tot de rust claimt Wilhelmus tot tweemaal toe een penalty, maar de scheidsrechter is gedecideerd en zo zoeken we de kleedkamers op met een achterstand van twee doelpunten en vooral het te veel weggeven van ruimtes dient na rust beter te worden uitgevoerd.

Zes wissels aan de aftrap voor helft twee en Wilhelmus geeft zich verre van gewonnen. Sterker nog, de energie die men in de wedstrijd stopt is bewonderingswaardig en RKDEO heeft moeite met de iets veranderde strijdwijze van onze wederom in het blauw spelende wespen. Goed spel en met durf vooruit levert veel vrije trappen en corners op en uit een van de corners beland de bal op een hand van een RKDEO speler en nu fluit de scheidsrechter net zo gedecideerd als ie voor rust een vermeende handsbal wegwuifde naar de stip. Wesley schiet , net als drie dagen eerder bij VELO, ook deze penalty binnen en de achterstand is terug gebracht tot een doelpunt verschil met nog dik twintig minuten op de klok. Wilhelmus drukt door en moet alleen beducht zijn voor een snelle uitval van RKDEO via hun rappe en behendige voorhoede spelers, maar men heeft de zaken goed onder controle en vlak voor tijd een schitterende aanval over vele schijven , met over het algemeen een keer raken voetbal en een terechte gelijkmaker  van Riley die wederom doel treft.

Al met al een nuttige oefenwedstrijd waar we veel goeds hebben gezien, maar waar ook enkele zwakheden werden blootgelegd die tot op heden niet blootgelegd waren. Aan de ploeg en de staf daar lering uit te trekken en vooral het geloof wat men bleef houden in een goed resultaat was goed om te zien. Zaterdag wacht hoofdklasser ESTO uit Bodegraven in de tweede speelronde van de bekerpoule. Een tegenstander die zijn eerste wedstrijd met 0-0 gelijkspeelde en ongetwijfeld weer een hele goede test voor Wilhelmus in opmaat naar de competitie. De aftrap is om 1430uur en de wedstrijd zal wederom op ons eigen sportpark worden afgewerkt. Wie weet tot dan.

Opstelling Wilhelmus eerste helft : Robbin, Joshua, Yannick, Wesley, Tycho, Tobias, Brandon, Sieb, Mika, Riley, Rik

Opstelling Wilhelmus tweede helft : Bern, Tycho (69 Joshua), Cas, Wesley (74 Yannick), Leendert (74 Tycho), Mika (74 Riley), Brandon (69 Tobias), Sieb (74 Rik), Bradley, Noah, Daniel