Wilhelmus JO9-2 goed van start in de competitie’

2382AZ
ZOETERWOUDE
tel. 071-5410492

Zaterdagochtend 4 september, de jonge wespen moesten het vandaag op het Sportpark Meerburg opnemen tegen Meerburg JO9-2.

Door de zonnige omstandigheden zat de sfeer er bij de ouders langs de lijn goed in en na een lekkere warming-up waren de jongens klaar voor de wedstrijd.

Een week eerder hadden de jongens tijdens het sterk bezette Jens Toornstra toernooi al mooie resultaten behaald met twee overwinningen, twee nipte nederlagen en een zwaarbevochten 0-0 gelijkspel tegen Sparta. De jonge wespen gingen dus met vertrouwen de wedstrijd in tegen Meerburg JO9-2.

Gelijk bij de start van de wedstrijd werd duidelijk dat de jongens dezelfde inzet en beleving hadden als een week eerder. De jongens van Meerburg werden gelijk onder druk gezet, wat resulteerde in twee vlotte doelpunten (0-2). De rest van de eerste helft bleef Wilhelmus de bovenliggende partij en de ouders langs de lijn werden getrakteerd op goed positiespel en mooie aanvallen over de zijkanten. Tijdens de spaarzame tegen-aanvallen liet Meerburg zien dat ook zij goed kunnen voetballen. Met een 2-4 voorsprong halverwege gingen de jongens aan de limonade.

In de tweede helft werd Meerburg sterker, maar de verdediging van Wilhelmus stond als een huis. Leuk om te zien was dat er ook achterin vaak gekozen werd voor een voetballende oplossing om onder de druk uit te komen. Echte grote kansen kwamen er dan ook niet meer voor Meerburg. De jonge wespen wisten daar nog wel een paar goede aanvallen tegenover te zetten, waardoor de score werd uitgebreid naar 2-6. Een perfect uitgevoerde counter had Wilhelmus nog het doelpunt van de dag op kunnen leveren, maar deze werd helaas net gered door de keeper van Meerburg.

Met de 2-6 einduitslag en het getoonde spel waren de jongens en de trainers terecht heel tevreden. Na de gezonde snack na de wedstrijd ging iedereen met een goed gevoel de zonnige zaterdagmiddag tegemoet. Volgende week nemen de jongens het in een thuiswedstrijd op tegen DWO. Tot dan!