Wilhelmus wint tumultueuze ontmoeting

'S-GRAVENHAGE

IMG-20211024-WA0011.jpg
Vandaag speelde Wilhelmus tegen het Haagse Laakkwartier
Beide ploegen vielen in de eerste drie competitiewedstrijden nogal tegen en waren dan ook in de lagere regionen van de ranglijst terug te vinden.
Trainer Oscar Laguna Burgos had in aanloop naar deze belangrijke wedstrijd behoorlijke personele problemen
Naast de verschillende blessure gevallen waren ook nog eens 2 basisspelers op herfstvakantie.
De consequentie was dat wederom de jeugdige doelman Tom Ebens op de goal stond na zijn glansrijke debuut tegen RKDEO en zijn mede jeugdige doelman
Nigel van Vuure op de bank als wisselkeeper plaats nam
Voor de jeugdopleiding van Wilhelmus een mooie ontwikkeling
Nadat de goedleidende scheidrechter Hulters voor het begin had gefloten ontstond een aftastend begin van beide kanten.
Toch was het Laakkwartier dat na 10 minuten spelen op voorsprong kwam door een doelpunt van Karam Boukhari
In de 30e minuut scoorde Nick Hendriksen de verdiende gelijkmaker nadat Wilhelmus steeds beter in de wedstrijd was gekomen.
Hendriksen was namelijk attent toen de Laakkwartier doelman de bal niet onder controle kon krijgen na een scrimmage voor het doel
Hierbij moet wel gezegd worden dat Laakkwartier in de voorfase van deze gelijkmaker al enkele riante kansen had gemist om de voorsprong uit te breiden.
Toch kon Wilhelmus na deze gelijkmaker  wederom niet lang van deze voorsprong genieten aangezien Laakkwartier de 1-2 kon maken na onnodig balverlies op het middenveld
Dit balverlies werd meedogenloos afgestraft door Hamza Boukhari

Dit was tevens de ruststand

In de rust legde trainer Oscar Laguna Burgos binnen enkele minuten de vinger op de zere plek en maakte een nieuw strijdplan voor de tweede helft.

Na de rust ontstond een levendig duel met een rauw randje en scheidsrechter Hulters moest in die fase al alle zeilen bij zetten om de wedstrijd in de hand te houden
Bij een opstootje tussen de twee dug-outs stond 22 spelers met elkaar neus aan neus
Nadat alles weer was bedaard na tijdelijk staken trok eerder genoemde scheidsrechter Hulters alleen een rode kaart voor een laakkwartier speler en een gele kaart voor Wilhelmus speler Jasper Wartna.
Dit was voor beide ploegen een meevaller gezien het tumult dat zich van te voren had afgespeeld.
In de 60e minuut kwam Wilhelmus alsnog op gelijke hoogte door een schitterend genomen vrije trap van Cedric Aké.
Hij wist van een meter of 20 met een mooie krul de bal in de bovenhoek te laten verdwijnen
In de laatste fase van de wedstrijd kon de wedstrijd beide kanten op .
In de 89e minuut leek de beslissing te vallen voor het tiental van Laakkwartier
Een voorzet van de linkerkant werd gelukkig voor Wilhelmus en onbegrijpelijk voor Laakkwartier door een aanvaller voor een leeg doel over geschoten.
Toen beide ploegen zich eigelijk al hadden neergelegd bij een gelijkspel was het sluwe vos Dennis van de Poel die de bal aan de rechterkant van het speelveld in zijn bezit kreeg .
Met zijn fluwelen linkerbeen wist hij eerste een tegenstander op het verkeerde been te zetten voordat hij de bal in de verre hoek wist te draaien
De frustratie bij laakkwartier bereikte het kookpunt en nadat Laakkwartier speler Hamza Boukari eveneens een rode kaart had gekregen besloot scheidsrechter Hulters af te fluiten

Conclusies:
4x geel
2x rood
5 doelpunten

Wilhelmus is na deze overwinning geklommen naar de 6e plaats op de ranglijst met 6 punten uit 4 wedstrijden

IMG-20211024-WA0010.jpg