Wilhelmus op bezoek bij VUC

VUC 1 (zon)

Wilhelmus 1 (zon)

29 augustus 2021 14:00

Rond 14.00 uur had trainer Oscar Laguna Burgos de poppetjes op de juiste plaats gezet. Wilhelmus 1 kent in vergelijking met voorgaande seizoenen een zwaar(der) oefenprogramma dan normaal tegen gerenommeerde clubs. Tegenstander VUC komt dan ook uit in de 1e klasse zondag alwaar ze hoge ogen willen gaan gooien. Bij tegenstander VUC zagen we voormalig Wilhelmus speler Jacky Adam die terugkwam van een lelijke blessure.

Wilhelmus verdedigde in de beginfase compact en VUC kwam er dan ook voor de rust nauwelijks doorheen. Het was aan de andere kant aan de VUC doelman te danken dat Wilhelmus niet brutaal met een voorsprong zou gaan rusten met enkele knappe reddingen.  Wilhelmus oogde een stuk fitter en stabieler dan in de voorgaande wedstrijden.

Na rust starten VUC agressiever en leek het zwaar te gaan worden voor Wilhelmus.  Desondanks was het toch Wilhelmus wat in de 59e min de voorsprong nam. Dennis v/d Poel dook op in de 16 meter en lobte de bal buitenkant voet over de doelman.

VUC reageerde geïrriteerd, waren vooral in gesprek met de goedleidende scheidsrechter en vergaten te voetballen tegen een uitstekend Wilhelmus. In de 62e minuut was het wederom raak. De opgekomen Ruben Gyamfi gaf een puike voorzet van de linkerkant en deze werd ingekopt door de teruggekeerde Kevin Besamusca. Een verdiende 0-2.

Wilhelmus bleef gewoon doorgaan en VUC kon er in die fase weinig tegenover zetten. Nadat eerst Cedrick Ake nog een grote kans had gemist was hij er even later wel als de kippen bij om de treuzelen keeper af te straffen. Dit tot frustratie van een scheldende VUC speler die mocht gaan douchen.

Terwijl menig natte supporter snakte naar het eindsignaal was het voor Wilhelmus nog niet genoeg. De derde treffer had het zelfvertrouwen van VUC doelman geen goed gedaan en deze ging in de 89 min wederom in de fout en zo doende kon Kevin Besamusca zijn 2e en Wilhelmus 4e op het bord zetten.

Trainer Oscar Laguna Burgos wisselde ruim en zo kwamen bij steeds meer spelers de wedstrijd minuten in de benen.