Wilhelmus JO9-2 - SV Leidschenveen JO9-1

2491EH
'S-GRAVENHAGE
tel. 070-3866595

Zaterdagochtend 13 november, de jonge wespen moesten het vandaag in een thuiswedstrijd opnemen tegen SV Leidschenveen JO9-1. Gelukkig was het droog en met het oog op de aangescherpte maatregelen was er aardig wat publiek langs de lijn om de jongens nog een keer live te zien spelen, voordat het de komende weken helaas niet meer kan.

Door de goede resultaten in de eerste fase van de competitie is het team voor de tweede fase van de competitie ingedeeld in de Hoofdklasse. Dit betekent dat hiermee nu de gehele O9 selectie (JO9-1 en JO9-2) op Hoofdklasse niveau uitkomt, een signaal dat Wilhelmus in deze leeftijdscategorie over een talentvolle groep beschikt!

De afgelopen twee weken hadden de jongens al kunnen wennen aan het hogere niveau, waar het allemaal weer net wat sneller gaat. Helaas werden deze twee wedstrijden nipt verloren (7-8 tegen HVV en 4-3 tegen Duindorp). Het team was dan ook vastberaden om daar vandaag tegen SV Leidschenveen verandering in aan te brengen.

Na de eerste 5 minuten werd al gelijk duidelijk dat beide teams aan elkaar gewaagd waren. Er werden over en weer wat kleine kansen gecreëerd. Niet veel later een slim en snel genomen hoekschop: 1-0 voorsprong! Vanaf dat moment was het spel echt op de wagen. De jonge wespen lieten in deze fase goed voetbal zien en liepen daardoor uit naar een 4-1 voorsprong. De duels werden van beide kanten niet geschuwd, maar het bleef wel fair. SV Leidschenveen deed nog een paar keer wat terug en met een 5-3 voorsprong werd de rust bereikt.

Na de rust waren de jonge wespen nog steeds de iets bovenliggende partij en was er regelmatig goed positiespel te zien, waarbij ook de gecreëerde kansen mooi werden afgerond. Met nog een minuut of 5 te spelen stond er een fijne 8-5 voorsprong op de ‘’borden’’. Toen bleek dat de wedstrijd net iets te lang zou duren. Vanwege twee zieken in het team kon er vandaag niet gewisseld worden en dat was te zien. Na 35 minuten alles geven was het vat bij een aantal jongens leeg en SV Leidschenveen, dat wel over een paar wissels kon beschikken, was de laatste minuten begrijpelijkerwijs wat frisser. Het was dan ook wel een kleine teleurstelling dat SV Leidschenveen vlak voor het einde nog op gelijke hoogte wist te komen. Eindstand 8-8.

Al met al kunnen de jongens toch weer trots zijn op dit resultaat, mooi gevoetbald en hard gestreden! Leuk om te zien is dat er gelijk na afloop van de wedstrijd druk wordt overlegd over wie er bij elkaar gaan spelen. Dit laat zien dat het zowel op als buiten het veld een echt team is!