Wilhelmus JO9-2 zet goede lijn door

2566BZ
'S-GRAVENHAGE
tel. 070-3680323

Zaterdagochtend 20 november, de jonge wespen mochten het vandaag opnemen tegen Quick, wat altijd een geduchte tegenstander is. De wedstrijd stond om 9:45 op het programma, wat voor veel ouders betekende een uurtje langer slapen dan normaal op zaterdagochtend. Uw verslaggever van dienst had een mooi plekje bemachtigd op het hoger gelegen terras naast de kantine met goed zicht op het veld.

Waar we vorige week nog twee zieken hadden, was het team vandaag gelukkig weer op volle oorlogssterkte. De wedstrijd begon wat aftastend van beide kanten, waarbij nog wel 1 behoorlijke kans voor Wilhelmus viel te noteren. Quick liet in de minuten daarna met goed voetbal zien waarom ook zij gepromoveerd zijn naar de Hoofdklasse met als resultaat een 1-0 voorsprong. Niet veel later kwamen onze jongens door een geweldige pegel van afstand op gelijke hoogte. Dit gaf duidelijk een boost en de jonge wespen namen de touwtjes stevig in handen met, zoals we al vaker hebben gezien dit seizoen, goed positiespel. Daarnaast werd er ook weer gestreden voor elke meter. Hier heeft het team duidelijk stappen in gemaakt de afgelopen weken. Met een 1-4 voorsprong werd de rust bereikt.

Het eerste deel van de tweede helft hielden beide ploegen elkaar weer wat meer in evenwicht. Echte grote kansen werden er niet gecreëerd in deze periode. En dan, net op het moment dat je denkt dat er niet veel meer mis kan gaan verkleind Quick de voorsprong: 2-4. Zou het dan toch weer billenknijpen worden net als vorige week? Het antwoord daarop volgde snel. Met een tactische omzetting in de opstelling werd de verdediging dicht getimmerd en konden de jongens er zelf nog twee goals bij maken. Eindstand 2-6!

Met dit mooie resultaat was de ontlading groot na afloop, wederom een prachtige prestatie.