Driemaal is scheepsrecht voor Wilhelmus 019-1 tegen TOGB 019-1

2491EH
'S-GRAVENHAGE
tel. 070-3866595

Zaterdag 19 november 2022 stond er wederom een topper voor de goed presterende 019-1 van Wilhelmus op het programma.  Na het gelijkspel van vorige week bij VFC, kwam vandaag TOGB op bezoek. Beide teams hadden elkaar al twee keer eerder getroffen. Beide keren gingen de Berkelbewoners met de zege aan de haal. Zowel vriendschappelijk (1-2) als in de beker (3-2) was TOGB twee keer sterker dan Wilhelmus en dus hoopte we vooraf dat het spreekwoord driemaal is scheepsrecht zijn op geld zou doen vandaag. Wilhelmus kent de gebruikelijke langdurige afwezige en doordat de 019-2 tegelijk speelde konden daar dus geen spelers van aansluiten. Gelukkig was de 017-1 vrij en waren Jorrit en Sybren bereid aan te sluiten. Op een waterkoud sportpark Westvliet  zette scheidsrechter vd Stap de wedstrijd in gang en TOGB begon scherp , maar bij de eerste uitval van Wilhelmus was het meteen raak. Bodhi bereikte Brent die keurig opzij knikte en Jasper tikte de vroege openingstreffer binnen. Er ontspon een meeslepend gevecht waarbij de bezoekers het verzorgdere veldspel hadden , maar ook Wilhelmus kwam er enkele keren gevaarlijk uit. De bezoekers werden vooral via Yasinne Morabit gevaarlijk, maar hij moest een paar keer zijn meerdere erkennen in Pepijn van Beers die wederom zeer steady voor de dag kwam. Tot de rust was er weinig verheffends te melden verder en zo zochten we de thee op met een minimale voorsprong.

In de tweede helft hadden beide ploegen elkaar voor het grootste gedeelte in de greep. TOGB zocht vol overgave naar de gelijkmaker, maar Wilhelmus stond sterk en gaf geen krimp. Sterker nog de beste kansen waren voor de gastheren. Echter was het ook op de andere helft een keeper of prima verdedigende actie die de 2-0 voorkwam. Na een uur kwam Ole voor Brent en Ole viel zeer bedreven in. Een prima actie van de blonde middenvelder leverde net niet de tweede treffer op. Met nog twintig minuten op de klok kwamen ook Milan en David binnen de lijnen , waardoor Dimiani en Dani het veld verlieten. Wilhelmus kreeg meer de controle en de tijd tikte in het voordeel van de gastheren gestaag weg. Beide teams bleven strijden tot het laatste moment en gelukkig was het vandaag niet zo dat TOGB in de eindfase alsnog toesloeg en dus was er wederom een driepunter voor Wilhelmus, dat nog steeds tegen alle verwachtingen in als koploper aan speelronde negen gaat beginnen. Dat betreft de uitwedstrijd bij Soccer Boys, aftrap 1430uur. Alle steun is welkom om de jongens een steuntje in de rug te geven.

Opstelling Wilhelmus : Pepijn, Bink, Stefan, Iban, Dimiani (70 Milan), Joep, Jason, Bodhi, Brent (60 Ole), Jasper, Dani (70 David)