We hebben goed nieuws en we hebben…. nou ja, een beetje goed nieuws

26 februari 2021 21:15

Het goede nieuws is dat met ingang van woensdag 3 maart ook jong-volwassenen weer in groepsverband mogen trainen en onderlinge wedstrijden kunnen spelen. De maximum leeftijd waarbij dit is toegestaan is verlegd van 17 naar 26 jaar.

ENGLISH VERSION BELOW

We hebben het uitgerekend: deze versoepeling betekent dat vanaf volgende week naast de 742 jeugdleden, nog eens 115 Wilhelmus-leden de veters van hun kicksen mogen strikken. Ook zij kunnen met hun team- en leeftijdgenoten samen het veld op. Een aangepast trainingsschema ligt klaar, want er geldt uiteraard nog wel een avondklok.

210 leden profiteren niet van de nieuwste maatregelen van het kabinet. Deze leden zijn ouder dan 26 jaar. Zij vallen nog steeds onder het strenge regiem en mogen alleen buiten sporten in groepjes van maximaal 2 personen op minstens 1,5 meter afstand.

Maar nu we in het voorjaar zijn beland: ook deze laatste groep willen we graag een vorm van training aanbieden die het aantrekkelijk maakt om naar de club te blijven komen. Dus ben je Wilhelmus-lid en ouder dan 26 jaar, houd de site in de gaten of bestook jouw teammanager met lastige vragen: Wilhelmus komt met een beweegplan!

Het Bestuur

ENGLISH VERSION:

We have good news and we have…. well, another bit of good news.

The good news is that from Wednesday 3 March young adults can also train in groups and play mutual matches. The maximum age at which this is allowed has been changed from 17 to 26 years.

We have done the math: this relaxation means that from next week, in addition to the 742 youth members, another 115 Wilhelmus members can tie the laces of their boots. They too can take to the pitch together with their team and peers. An adjusted training schedule can be found here, as a curfew is still in progress.

210 members will not benefit from the latest cabinet measures. These members are over 26 years old. They still fall under the strict COVID-regime and are only allowed to exercise outdoors in groups of no more than 2 people at a distance of at least 1.5 meters.

But now spring is nearby, we would also like to offer these members a form of training that makes them keep coming to the club. So if you are a Wilhelmus member and older than 26, keep an eye on the site or stalk your teammanager: Wilhelmus will produce an exercise plan!

The Board