3. Meidenvoetbal bij Wilhelmus

ING_damesvoetbal.png

Kom voetballen bij Wilhelmus en maak nieuwe hartsvriendinnen

Bij Wilhelmus hebben we de ambitie om een volwaardige meidenafdeling op te zetten.

Bij Wilhelmus is er plek voor alle meiden die van voetbal houden, dit graag willen leren of er nog beter in willen worden.

Binnen Wilhelmus kunnen de meisjes zowel met de jongens spelen en trainen als ze dat willen - of alleen met meisjes.

Daarom zijn we onlangs gestart met een super gezellig meisjesteam (MO10) met meisjes tussen de 8 en 11 jaar: Zij spelen 6 tegen 6 op een kwart veld. Dit team speelt nu een aantal weken competitiewedstrijden tegen andere meidenteams.

MO10.jpg

En komende jaren kunnen de huidige meidenteams doorgroeien zowel in de breedte als in de selectie. Bij genoeg aanmeldingen kunnen we ook een nieuw extra meidenteam starten.

In de oudere, gemengde teams, speelt nu een aantal talentvolle meisjes, die naast hun wedstrijden bij Wilhelmus, ook bij BVO’s – zoals onze partnerclub ADO den Haag, bij Ajax en/of bij de KNVB trainen.

Je kunt altijd meetrainen door een mailtje te sturen aan [email protected]

mo2.jpg

mo1.jpg

Wilhelmus heeft ook een visie op meidenvoetbal -in lijn met de KNVB- en deze bestaat uit de volgende punten

1. Gelijkheid en inclusie: Wilhelmus streeft naar gelijkheid en inclusie in het Nederlandse voetbal, waarbij meisjes en vrouwen dezelfde kansen en faciliteiten krijgen als jongens en mannen om de sport te beoefenen en te ontwikkelen.
  2. Talentontwikkeling: Wilhelmus wil het meisjesvoetbal in Voorburg en omgeving ontwikkelen: zowel het stimuleren van talentvolle meisjes als het vergroten van het spelplezier in de breedte.
  3. Competities: Wilhelmus heeft als doelstelling om voor meisjes een competitie aan te bieden. Vanaf de jonge pupillen (tot 8 jaar) zal dit gemengd met de jongens zijn. Vanaf O10 streeft Wilhelmus naast gemengde teams om in de aankomende jaren in elk geval óók een meidenteam te vormen voor elke twee jaargangen (dus MO11, MO13, MO15, MO17 en MO19)
  4. Inspiratie en betrokkenheid: Wilhelmus stimuleert naast meisjes actief als voetbalster, ook meisjes en vrouwen als coaches, scheidsrechters of in andere functies te ontwikkelen zodat voetbal als een positieve kracht is te zien die gemeenschappen verenigt en individuen versterkt.
  5. Samenwerking: Wilhelmus staat open voor regionale samenwerking met clubs en verenigingen die ook een meidentak ontwikkelen om zo de groei en ontwikkeling van meidenvoetbal in de regio te bevorderen.

mo4.jpg