Aanstellingsbeleid jeugdbegeleiders

Ons uitgangspunt is dat iedereen die VV Wilhelmus een warm hart toedraagt jeugdbegeleider kan worden. En we willen tegelijkertijd dat onze jeugd binnen onze voetbalvereniging in veilige handen is. Om ervoor te zorgen dat we nu en in de toekomst blijven werken met jeugdbegeleiders met integere bedoelingen, geldt er een korte procedure die doorlopen moet worden, voordat iemand jeugdbegeleider kan worden.

• Iedere jeugdbegeleider heeft een kennismakingsgesprek met een lid van het bestuur of de coördinator. In dit gesprek zal de jeugdbegeleider gevraagd worden naar zijn motivatie om met kinderen te willen werken en naar de manier waarop de jeugdbegeleider hier vorm aan wil geven.
  • De jeugdbegeleiders worden tijdens dit gesprek geattendeerd op de website van de club (www.vvwilhelmus.nl), waarop o.a. gedragsregels en informatie over de vertrouwenscontactperso(o)n(en) is gepubliceerd.
  • Alle jeugdbegeleiders zullen een VOG verklaring moeten overleggen voordat zij als jeugdbegeleider aan de slag kunnen. Deze VOG dient iedere 4 jaar opnieuw aangevraagd te worden.
  • De jeugdbegeleider dient de gedragsregels tot zich te nemen en deze te ondertekenen.
  • Wilhelmus zal referenties opvragen worden bij de vereniging waar de jeugdbegeleider eerder actief is geweest als er sprake is van een jeugdbegeleider van buiten Wilhelmus
  • Eenmaal per jaar voert de coördinator een evaluatiegesprek met de jeugdbegeleiders.