In memoriam: “Ome” Piet Schilder overleden

10 mei 2023 14:30

Ons heeft het droevige nieuws bereikt dat “Ome” Piet Schilder op de respectabele leeftijd van 89 jaar is overleden.

In 2010 maakte Piet (inclusief 4 teams) de overstap van Tonegido (de club waar hij 25 jaar lid van was en tevens Lid van Verdienste) naar Wilhelmus omdat Tonegido op hield te bestaan.

pietschilder.jpg

Piet heeft als voetballer furore gemaakt in de senioren 13 van Tonegido.  In zijn laatste periode als voetballer maakte hij nog promotie naar Tonegido 10. Dat er een aantal teams waren opgeheven om deze promotie mogelijk te maken heeft hij nooit met een woord over gesproken.

Zowel bij Wilhelmus als Tonegido was Piet een fervent klaverjasser en klusjesman. Op zijn 88ste verjaardag werd Piet nog in het zonnetje gezet als dank voor zijn jarenlange onuitputtelijke inzet als tuinman bij Wilhelmus. Onvermoeibaar wiedde hij op doordeweekse dagen het onkruid uit de voegen van de bestrating en de staantribune. Na gedane arbeid was er op maandag altijd even tijd voor een borreltje met zijn maten Aad en Manus van de onderhoudsploeg. En ook in het weekend kwam hij regelmatig zijn borreltje halen. In het verleden was Piet op eenzelfde wijze actief bij de VSV Tonegido en binnen de katholieke kerk.

Het bestuur van Wilhelmus wil zijn grote onze dankbaarheid uitspreken voor hetgeen Piet voor zowel Tonegido als Wilhelmus heeft betekend en wensen zijn vrouw, kinderen, kleinkinderen, verdere familie en vrienden veel kracht toe om dit verlies te verwerken.