Kan de JO10-2 de vliegende start van vorige week doortrekken ?

DHC JO10-2

7 september 2019 9:30

Vandaag 8:45 uur verzamelen bij DHC , al ken ik een ouder die toen al bij Sport 2000 voor de deur stond.

Na een natte , intensieve warming up voor de boys van Mika & Leendert kon de wedstrijd om 9:30 uur van start.

Het viel op dat er 1 hele grote jongen meedeed bij de tegenstanders , maar na een paar minuten bleek dat dit de coach was van de tegenstander die door het veld liep en zo de aanwijzgingen gaf aan zijn spelers. Maar nog wat later bleken wij het helemaal mis te hebben , want het was de spelbegeleider !

Zo dat mysterie ook weer opgelost door de ouders. We zagen ondertussen vanaf de start dat de boys van Wilhelmus JO10-2 continu gevaarlijk waren voor het doel van DHC , maar tegen de verwachting in van het spel viel de  1-0  voor de thuisclub. Wat een domper ineens zeg.

Jongens blijven doorvechten en we zien Dex de gehele verdediging van DHC dollen en komt er prachtig doorheen , maar helaas levert dit niks op.

Bruce en Thijs zijn hard aan het werk achterin en maken mooie driehoekjes met de keeper Ward. En als de tegenstanders gevaarlijk oprukken dan bewaard Ward goed de rust en bouwt netjes vanuit achter de volgende aanval op. Was mooi te zien hoe Thijs en Bruce steeds dat voetje er tussen hadden voordat de tegenstanders konden schieten.
Bal komt vanuit achter bij Kyan en die passt de bal door naar Christiaan en hoppa de 1-1 is binnen. De spelbegeider aka coach zet zijn team weer goed maar voordat hij het doorheeft heeft Christiaan de 2-1 er alweer inliggen en als clown zakt hij door zijn knieen of hij de beslissing heeft gebracht in een Champions League finale.

time out

Dex , Christiaan & Kyan gaan nu reserve en we schuiven 3 frisse spelers het veld in : Safouan , Ishairo & Roan vormen nu de aanvalslinie. Na de time out volgt een aftrap (?) ipv een spelhervatiing vanaf het punt dat de time out inging. Na enige verbazing hierover scoorde zij direct de 2-2. Safouan schuift alleen direct de 2-3 binnen , dus de voorsprong is er weer. Maar vlak erna valt alweer de 3-3. Voor mijn gevoel was dit kwart wat kort want ineens was het rust. Meteen even tijd om de jongens op te peppen nu.

Ondertussen was er wat rumoer over wat wespen die de ouders lastig vielen langs de lijn , of was het er maar 1 ?
Peter merkt op dat we er niet voor gewaarschuwd waren , want er staan duidelijk hele andere gevaren aangeduid langs het veld.

Na de rust was er meteen een mooie redding van Ward , en we zien prachtig tikkie takkie voetbal. Wat een mooie combinaties.

Kyan haalt uit maar de keeper redt. In de aanval erna is Dex weg en schiet , maar weer die keeper. Dex neemt een mooie , harde hoekschop maar Safouan komt net wat lengte te kort.

We blijven de druk hoog houden en aanval na aanval volgt. Dex een mooie lichaam schijnbeweging en legt de bal terug op Kyan en die zet de stand op 3-4.

Zij krijgen een vrije trap in een doelpuntkanse positie , maar nadat Ward het muurtje had neergezet ging die bal gelukkig over.

De jongens herpakken zich weer en stomen op. En ja hoor de 3-5 gaat tegen de touwen , maar die wordt afgekeurd omdat de bal niet goed werd ingedribbelt.

Vooraf de wedstrijd had de meestervoorspeller al eea aangegeven qua doelpunten en uitslag en inderdaad hierbij was ook een afgekeurd doelpunt voorspeld !

DHC countert richting ons doel , de bal gaat over de zijlijn maar het spel gaat door en voordat de spelbegeleider kon fluiten voor de uitbal lag de bal in ons netje en was de stand 4-4. Hmmm , beetje onduidelijk nu.

Time out nu op 4-4 en de jongens klaarstomen voor het laatste kwart.

Het was wel duidelijk nu dat we steeds 10 minuten aan het spelen waren , ipv de 12,5 minten die we in de JO10 nu moeten spelen maar goed.

In het laatste kwart hebben wij meteen 2 mooie aanvallen die helaas niet uitmonden in een doelpunt.  In een counter heeft Ward een mooie redding.
Roan zijn schot wordt gekeerd door de keeper en Christiaan zijn rebound ging net mis.

Hierna werd het open huis ... Christiaan schiet , keeper redt. Ishairo schiet en mist. Dex & Safouan schieten maar die bal wil er niet meer in bij ons.

Wij krijgen een vrije trap. Bruce neemt aanloop en schiet maar ook deze gaat mis. Kom jongens eentje nog. We krijgen een corner en de bal komt panklaar , BAM mis ... pfff.

Laatste seconden tikken weg en dit kwart is er nog niet gescoord. Paniek voetbal nu want wie er scoort wint vandaag !

Dan gaat DHC weer weg met een counter. Met samengeknepen billen zien we Ward een mooie redding uitvoeren. Wij weer richting hun doel nu. Aanval levert een corner op maar de bal mag er niet meer in en hierna volgt het eindsignaal.

Een mooie pot zo op de zaterdagochtend , om het weekend te starten. Sportieve tegenstander en de spelbegeleider keurig gefloten en niet partijdig , dat mag ook gezegd worden.

Was gezellig bij DHC en we gaan deze week weer lekker trainen om de boys klaar te stomen voor de volgende uitwedstrijd zaterdag tegen RKAVV.