Ondanks de regenval wel spelen op gras !

Nootdorp JO10-2

28 september 2019 9:50

De avond voor de wedstrijd stond in het teken van : Gaat het morgen wel of niet door omdat het zo regent ?
Na een tijdje waren we eruit , en zou het goedkomen :

De volgende ochtend al vroeg proberen contact te krijgen met vv Nootdorp , zonder succes want er werd gewoonweg niet opgenomen. Dus continu de voetbal.nl verversen en kijken of de wedstrijden van 8.30 uur doorgang zouden hebben , want dan wisten we het zeker.

Nou er gebeurde niks , dus allemaal richting Nootdorp voor onze wedstrijd want we moesten ook nog een parkeerplek zoeken daar.

Onder een mooi zonnetje de warming up afgewerkt en de kinderen staan daarna aandachtig te luisteren naar de trainers Mika en Leendert , zo vlak voor de aftrap.

Dex en Safouan beginnen als de reserves.
Na de aftrap zijn de tegenstanders meteen weg , en ondanks dat Thijs het hem heel moeijk maakt komt die jongen toch tot een schot,  maar hij mist.

Mooie opbouw vanuit achter via Ward naar Kyan die de bal kaatst op Thijs en die geeft een strakke bal op Christiaan en ja hoor we zijn begonnen 1-0.
De aanval erna ook mooi samenspel via Thijs op Ishairo en  die maakt een 1 tweetje met Christiaan en Ishairo rond af 2-0.
Super start zo. Mooi voetbal en al 2 doelpunten.
Thijs en Bruce storen een mooie tegenaanval en verwerken de bal tot corner , welke mooi wordt verdedigd.
Opbouw erna via Ward naar Bruce en die passt naar voren.  Christiaan schiet in de loop , maar de keeper pakt hem.
Thijs  onderschept mooi een tegenaanval en schermt goed de bal af met zijn lichaam en lost het koelbloedig op , met Ward.
Onze beurt weer voor een opbouw & aanval. Via Ward , Bruce , Ishairo komt de bal bij Christiaan en die schiet. De keeper stompt de bal weg en die komt weer bij Christiaan. De tegenstanders dachten dat hij weer ging schieten , maar hij legde de bal terug op Bruce. KABOEM ...3-0 !
Wat een poeier zeg.

Wij blijven goed de druk houden op hun helft en krijgen een corner. Via een mooie bal probeert Christiaan de scoren maar raakt vol de lat.

Time out

Tot nu toe is het een prachtige wedstrijd met super mooi samenspel , en een dik verdiende voorsprong.

Christiaan en Kyan reserve nu in deze volgende kwart.

Deze 12,5 minuten zijn er veel aanvallen op en neer en is Ishairo aan het bikkelen op het middenveld. En dan is ineens Dex weg ... miepmiep  Arriba Arriba , Ándale, Ándale !  Speedy Gonzales gaat langs iedereen en haalt uit , helaas vol op de paal.
Hierna was ons overwicht terug en na een paar minuten was het open huis. Bruce een schot , Safouan een schot en Dex een schot. De laatste ging er in en zo stond er alweer een 4-0 op het bord.

Thijs hierna mee naar voren en met een fantastisch afstandschot mikt hij goed op het doel , maar de keeper pakt hem. Ook Ishairo had nog een schot die de keeper pakte. Wat een aantal schoten en corners voor ons zeg. Na een corner probeert Bruce het met een kopbal , maar die gaat net over. In de aanval erna is Safouan ontsnapt bij zijn mannetje en maakt erna een mooie actie en schiet. Maar ook hier staat hun keepertje zijn mannetje.

Ineens zijn zij weg en komen richting ons doel maar hier maakt Ward een mooie redding. Wat een overwicht van onze boys zeg. Ze spelen allemaal echt heel erg sterk !

Dan is Dex weer onstapt en geeft een prachtige voorzet , maar Safouan is net te klein. Hierna een snelle counter van hun met een mooie redding van Ward en ook de rebound pakt Ward maar deze keer met zijn hoofd. Was wederom een prachtig kwart weer !

Rust

Bruce en ishairo wissel nu.
Kyan pakt hun uittrap op en ramt meteen de 5-0 erin.
Na hun aftrap onderscheppen wij weer de bal en Thijs perst er een mooi hard schot uit , maar die keeper pakt weer een bal. Die heeft al wat tegengehouden zeg.

Maar Safouan is weg en maakt nu een prachtig doelpunt 6-0 , met al 6 verschillende doelpunten makers ! Dat is geheel te wijten aan het teamwork.

En wat staat Thijs goed te coachen achterin zeg , die stuurt het team mooi aan vanuit achteren. Nu was er even wat oponthoud om de veters te strikken. Zag er mooi uit , en daar houden we het verder maar op. Hierna kon het spel weer verder. Er volgt een rare kluts en de bal valt in ons doel 6-1.

Er volgen wat schoten van ons maar die bal wilde er niet meer in. Hierna een beetje rommelig voor ons doel en ja hoor 6-2 .
Wij kregen weer een corner en Christiaan ging mee naar voren en Thijs hield het achterin in de gaten. Safouan past de corner op Christiaan 7-2.

Time out

In het laatste kwart sloeg een beetje de frustratie toe denk ik. Kyan krijgt een duw in zijn rug en valt , Dex wordt nagetrapt terwijl de bal al weg is en Christiaan wordt vanachteren getrapt. Met 2 gevloerde mannetjes valt er een tegendoelpunt 7-3.

In de laatste aanval van de wedstrijd is het nog Christiaan die de eindstand op 8-3 zet na een corner.

Ik heb een fantastisch TEAM gezien , die oog voor elkaar hebben. Mooie combinaties en doelpunten. De gehele wedstrijd was er sprake van overwicht. En onze verdediging & keeper stonden goed en hielden de gehele wedstrijd de rust. En de aanvallers zijn gevaarlijk en kunnen elkaar goed vinden. En dit team wordt fantastisch aangestuurt door de trainers Mika & Leendert !

Vandaag verder rustig aan doen , want morgen nemen we deel aan de Randstad Cup.

MdR