Zo makkelijk is het

RKDEO JO10-2

5 oktober 2019 8:30

De vereniging was zo onder de indruk van onze 'veld uitzet kunsten' , dat ze besloten hadden dat wij wederom het veld mochten uitzetten 💪🏻 afgelopen zaterdag vanaf 7.50 uur 🎉🎊 bij de buren.

Een nat veld en best koud deze ochtend. Ik zag al wat handschoentjes en thermokleding onder de tenues , en terecht.

Na het uitzetten en de warming up kon de tegenstander worden ontvangen , zodat we konden starten. Veel gehoord al over de coaching bij de tegenstander van vorig seizoen , maar dat zal wel los lopen ..... Dacht ik.

Kyan , gekneusde ribben ivm een trampoline ongelukje , en Dex beginnen als reserve. Ondanks dat onze kinderen hard aan het werk zijn komen we snel 0-1 achter. Na enkele minuten zie ik dat alle aanvallen via hun linkerkant gaan. Daar staat dan ook een technisch snel hoogstandje dus dat is slim en we komen al snel 0-3 achter. Langzaam komen onze boys op stoom en lossen Christiaan , Ishairo en Safouan ook wat schoten op hun doel. Maar helaas zonder succes. Bruce en Thijs zijn weer lekker bezig achterin en Ishairo is weer aan het bikkelen  op het middenveld , ondanks hij van de week flink aan het overgeven was en buikpijn had.
We begonnen de wedstrijd wat slordig en dat werd direct afgestraft , maar wat hebben de boys zich dit kwart goed terug gevochten in de wedstrijd.

time out

Kyan en Dex er in en Christiaan & Safouan reserve nu.
Na de start passeert een spelertje een speler van ons , en om dan als coach te roepen "Appeltje , eitje"  bij 9 jarigen gaat toch echt iets te ver.

Wij krijgen een terechte vrije trap , maar die gaat net naast. "Lekker" hoor ik vanaf de zijlijn. Persoonlijk vond ik de coaching erg kleinerend naar mijn boys , helemaal gezien de leeftijden. Thijs gaat naar voren en schiet , hun keeper pakt de bal heel mooi. Maar ook onze Ward maaakt een prachtige redding. In de rebound valt die helaas wel en loopt de tegenstander verder uit. Ik weet niet wie er blijer was , de kinderen of ..... Wat een blijschap !  Ineens is Ishairo weg met de bal en lost op snelheid een hard schot , maar net naast. We hebben hierna Ward weer nodig en die maakt een prachtige redding. Na de spelhervatting komt de bal bij Dex en die maakt een poeier maar helaas was de keeper net op tijd om die bal weg te stompen.
Toch wel kansen deze wedstrijd , maar de bal gaat er helaas niet in voor ons. Hebben we wel de goede goaltjes gepakt vanmorgen ? Want volgens opa zijn ze kleiner.

Rust

Christiaan & Safouan er weer in en nu Ishairo en Bruce eruit als wissels. Meteen moest Ward in actie komen. Bij de tegenstander nu een jongen erin met een andere shirtsponsor en volgens mij kwam die op de scooter. Hij was heer en meester tijdens dit kwart , dit naar tevredenheid van de blije coach. Dex maakt een mooie actie en verdwijnt langs de lijn a la Robben met een mooie rush en schiet , maar weer die keeper die de bal mooi wegstompt. We krijgen een hoekschop en Christiaan mist maar net.
Onze kids gaan vanaf nu niet meer fel in duel. Het lijkt wel of ze geen zin meer hebben. Toch probeert Dex het nog een keer , maar de keeper pakt weer de bal.
Hoogtepunt van dit kwart is duidelijk :

Zij liepen tijdens de wedstrijd op het veld naast ons steeds binnen de lijnen.

time out .

Ishairo & Bruce er weer in en Thijs en Kyan wissel voor het laatste kwart.

EN JA HOOR : Dex scoort !! .De eer is gered. Paniek bij de tegenstanders die direct de bus parkeren en de gehele opstelling aanpassen. Ik denk straftraining maandag voor die jongens. Na deze opleving haalt ook Ishairo uit , maar die bal gaat net naast. Ik denk dat opa gelijk heeft , die goaltjes zijn vandaag inderdaad te klein. Dex raakt nog vol een binnenkant van de paal.
Ishairo tekent voor onze 2e goal van de dag. De keeper krijgt de opdracht de bal ver uit te trappen en niet meer op te bouwen vanuit achteren.
En ondanks dat zij allemaal staan te verdedigen en de keeper de bal ver uittrapt op hun spits , die daar alleen staat te wachten , lukt het Safouan toch om er doorheen te komen en onze 3e van de dag te noteren.

Een vruchtbaar kwart met 3 treffers ! Goed gedaan toppers.
Verloren maar wel kansen gehad en goed samengespeeld.

Maandag weer lekker trainen. In frisse hesjes :

Stuk voor stuk met de hand gewassen. Dank Judith , daar zijn veel teams jaloers op. Als die maar niet allemaal maandag hun tas met hesjes bij je neer zetten.

MdR