20191005 DWO JO15-1 – Wilhelmus JO15-1 1-2

DWO JO15-1

Hoofdklasse B

5 oktober 2019 11:15

Het regent niet, ook wel eens lekker voor onze mannen. Na de zwaarbevochten overwinning op RKDEO van afgelopen week stond er weer een zware tegenstander op het programma: DWO. Althans, dat is wat ‘men’ beweerd. Eerst maar eens zien.

We krijgen al snel een vrije trap op ruim 20 meter. Dani en Raffi gaan achter de bal staan. Raffi neemt hem snoeihard. De keeper van DWO verkijkt zich er nog bijna op en tikt hem net over. De wedstrijd golft op en neer en er ontstaat een aantrekkelijke wedstrijd. Er gaat van alles mis natuurlijk, maar er gaat ook van alles goed. Bijvoorbeeld een lange bal van Stefan Nikic. Die is niet blind weggepeerd, maar hij ziet de ruimte achter de verdediging van DWO. Raffi is op snelheid weg aan de rechterkant, trekt naar binnen en heeft oog voor Dani. Die krijgt de bal, het lijkt mis te gaan, maar dan blijft hij ijzig kalm en schiet de 0-1 binnen! Even later bouwen we op van achteruit. Stefan Lipman passt op Thom op rechts en hij geeft een perfecte bal langs de lijn. Zelfde recept als daarnet eigenlijk. Raffi zet zijn brommer aan en is weg. Hij haalt goed de achterlijn en geeft laag op Dani. Als een echte spits komt hij voor zijn man, maakt een schijnbeweging, de keeper gaat liggen en hij schiet hem over de keeper. Mooie goal zeg: 0-2!

Het is zeker niet zo dat we zo goed spelen dat we DWO nu wel even gaan oprollen. We zijn een paar keer net te laat met druk zetten en dan is DWO direct gevaarlijk. Of even net niet kort in het duel. Nu bijvoorbeeld bij een lange bal die we laten stuiteren en het duel wordt verloren. Daardoor zijn we uit positie, bal breed in onze 16 en de bal wordt, voor Rojus onhoudbaar, binnen geschoten: 1-2. DWO ruikt bloed en is er weer door op hun linkerkant, bal de 16 in en wordt breed gelegd, goal! Nee, afgekeurd, want de aanvaller bleef niet achter de bal en dus buitenspel. Daar komen we goed weg. Ondertussen wordt er behoorlijk mannelijk gespeeld. Bodhi deelt een beuk uit en krijgt er direct na een hele flinke terug.

We veroveren de bal en plegen een razendsnelle counter. Milan komt snel op en stuurt Raffi diep op links. Nou, vertrouwd recept, geven op Dani en dan is het een goal. Bijna… Dani is lastig en de verdediger wordt dan onrustig en schiet hem op zijn eigen kruising, Tijd om bij te komen van deze leuke eerste helft.

Richard en Marco proberen wat te veranderen en hebben de luxe om spelers als Balo en Patricio in te kunnen brengen. Er ontstaat een tweede helft met twee ploegen die aan elkaar gewaagd zijn. Toch komen we eigenlijk geen moment in de problemen. We spelen niet groots, maar krijgen toch kansen. Eigenlijk steeds onze middenvelders die erover heen komen. Dani houdt de bal vast en Milan komt op snelheid er overheen en krijgt hem mee. Zijn voorzet slaat af, komt weer bij Dani en die schiet goed met links, maar helaas geen 3e goal voor hem. Cemley komt erin, is nog fris en smijt zijn energie in het laatste deel van de wedstrijd. Brent is inmiddels ook in de ploeg en laat zich direct zien. Weer een middenvelder die diep gaat dus. Goede voorzet, maar Milan kopt over. Het slotakkoord is voor hetzelfde duo. DWO dringt aan op zoek naar de gelijkmaker, maar we zitten er bovenop en veroveren de bal. Brent ziet Milan weer diep gaan en geeft werkelijk een schitterende steekbal. Hij trekt naar binnen en kan de wedstrijd beslissen. Zelf of afleggen op Raffi? Beslissen moet in een split second. Hij gaat zelf en de keeper kan redden. Verkeerde keuze helaas, maar het maakt niet meer uit. Deze wedstrijd zit in de tas. We winnen deze lastige wedstrijd met 1-2. Lekker mannen. Komend weekend even geen competitie en dan op naar HVV.

Wouter Stikkelman