Eerste puntverlies

Wateringse Veld Kranenburg JO15-1

Hoofdklasse B

23 november 2019 13:15

Vandaag mochten we weer de wei in na een weekje vrij te zijn geweest. De vrije week heeft niet geleid tot een fitte groep, want Dani is nog altijd geblesseerd en Milan is daar inmiddels bijgekomen. Met 6 gespeeld 18 zijn we de te kloppen ploeg en dat merken we aan onze tegenstanders. Ze beginnen met het mes tussen de tanden. Bodhi draait goed weg bij zijn boomlange man en die hanteert even de ouderwetse zaag. De toon is gezet.

Dimiani mag een inworp nemen op links en doet dat op een voor hem kenmerkende manier. Hij slingert hem over de verdediging op Cemley en die geeft gelijk goed mee op Raffi. Die is snel, maar hij lijkt goed te worden verdedigd. Als een duvel uit een doosje heeft hij de bal toch nog en hij schiet de 0-1 binnen. Dat is lekker zo vroeg in de wedstrijd. We spelen niet onze beste wedstrijd en de tegenstander komt er af en toe gevaarlijk uit. Eigenlijk meestal omdat we de 2ebal niet winnen en zij gewoon feller zijn. Nu komen we bijvoorbeeld goed weg wanneer de bal voor de voeten van hun spits valt die hem gelukkig net naast schiet.
Er ligt veel ruimte achter de verdediging van Wateringse Veld. We nemen een vrije trap lang door het centrum en Raffi kan op snelheid alleen op de keeper af. Hij schiet, maar de keeper kan helaas net redding brengen. De volgende kans is eigenlijk een vergelijkbaar recept. Stefan ziet de ruimte bij Thom op links en neemt de vrije trap goed in de ruimte. Thom neemt hem heel goed mee op zijn borst en kan uithalen met links. Hij moet net een pasje teveel nemen voor hij kan schieten en kan daardoor worden geblokt. Jammer. Tussen onze flinke kansen door komen we zelf ook een paar keer goed weg, dus het is zeker geen eenrichtingsverkeer vandaag. We geven ook wat teveel corners weg in deze fase. OK, nu wij weer. Levi biedt zich goed aan, krijgt de bal op rechts en passt goed op Raffi. Die slingert hem voor de pot richting Cemley, maar die kan er net niet bij. We gaan met een 0-1 voorsprong de rust in. Kijken of we onze voorsprong kunnen uitbreiden na de rust.

Het spel in de tweede helft is niet hartverwarmend, maar toch komen we niet echt in de problemen. We komen maar niet in ons spelvandaag. De linies wat te ver uit elkaar. Slordige opbouw van achteruit, geen druk voorin en in de duels leggen we het ook te vaak af. Wateringse Veld ruikt dat er wellicht iets te halen valt. Een uitbraak over hun linkerkant brengt ons achterin in de problemen.Het duel wordt verkeerd aangegaan op de achterlijn, maar Bodhi is attent en tikt de bal weg. Penalty zegt de scheidsrechter! Bodhi maakte geen overtreding, maar Stefan Lipmann duwde in de rug. Maar wij hebben Rojus, dus die bal zit er zomaar niet in. Hij kiest de goede hoek en pakt hem bijna! Helaas dus toch de 1-1.

Ok, dan nu maar met elkaar uit een ander vaatje tappen. We krijgen de nodige vrije trappen en de tegenstander lijkt blij met een punt. Oliver legt aan vanaf een meter of 30. Kleine keeper, dus die moeten we maar eens testen. De bal vliegt richting de bovenhoek, maar gaat helaas net naast. We krijgen ook flink wat corners en eigenlijk zijn die allemaal gevaarlijk. Dimiani krijgt verschillende keren zijn hoofd tegen de bal, maar net niet goed genoeg. Kjeld en Patricio combineren en Kjeld steekt hem op Balo. Die is erlangs en kan om de keeper heen, maar hij speelt de bal iets te ver voor zich uit. Achterbal. Ok, dan moet de net ingevallen Taylen (uit de 14-1) de winnende maar gaan maken. Hij krijgt de bal in de 16, gaat erlangs, doe het jongen! Maar een slim duwtje in de rug en de kans is weg. Het blijft bij 1-1 vandaag. Ons eerste puntverlies, maar we zijn nog altijd ongeslagen. Deze week weer lekker trainen en dan de volgende wedstrijd gewoon weer drie punten pakken.

Wouter Stikkelman