JO16-1 verdeelt buit op Woudestein

Excelsior R. JO16-1

Hoofdklasse A

28 september 2019 15:00

Uit tegen Excelsior Rotterdam JO16-1. We weten al dat de JO16 teams in deze hoofdklasse A behoorlijk gelijkwaardig zijn, dus de verwachting was weer een spannende pot waarbij de winnaar pas na twee keer 40 minuten bekend zou zijn.

Inderdaad, na de aftrap kwamen we een paar keer goed weg, maar we creëerden ook een paar mooie mogelijkheden. De scheidsrechter was duidelijk en zeer rechtvaardig. Beide teams werd duidelijk gemaakt dat we gingen voetballen en niets anders.

Na een minuut of twintig leek het erop dat Wilhelmus wat sterker werd, ware het niet dat Excelsior na een mooie uitbraak de openingstreffer maakte door de bal netjes in de linkerbovenhoek te koppen.

Wilhelmus gaf zich niet gewonnen want we waren bij vlagen de sterkere ploeg. We gingen met een 1-0 achterstand de rust in.

De tweede helft begonnen we weer sterk en waren we dreigend. De mogelijkheden dienden zich aan en inderdaad, Felix maakte met een heerlijk doelpunt de gelijkmaker, 1-1! Nu doorpakken!

De strijd werd wat heviger en beide kanten maakten aanspraak op een volgende treffer maar dat wilde net niet lukken.
Toen kreeg Felix in ons zestien metergebied de bal tegen zijn hand en kregen we een penalty tegen. Felix had zijn hand netjes langs zijn lichaam maar dat maakt niet meer uit. Pepijn ging klaar staan in zijn goal, en...stopt net als vorige week de strafschop. De opluchting was zowel bij de spelers als het publiek te merken. Het bleef gelukkig dus 1-1.

Even later speelde excelsior onze verdediging knap uit waardoor alsnog de 2-1 werd gescoord. We stonden dus weer achter...
In de laatste fase van de wedstrijd gaven we aardig wat druk en waren we duidelijk dicht bij de gelijkmaker. Helaas wilde de bal er telkens net niet in.... Maar toen kreeg Felix in het strafschopgebied van Excelsior een tik tegen zijn neus, gezien door de scheidsrechter. Nu kregen wij dus een strafschop. Felix was nog een beetje dizzy dus nam Jaouad de pingel. Hij schoot hem natuurlijk koelbloedig binnen. 2-2!
Niet veel later floot de scheids voor het eindsignaal. Een mooie wedstrijd, een terecht gelijkspel, en de wetenschap dat we goed mee kunnen in deze poule. Even kijken hoe we het er volgende week vanaf brengen uit tegen Sportlust '46, waar Dean ongetwijfeld nog wat mensen kent.

Goed gedaan mannen, jullie worden steeds beter samen en de wedstrijden zijn stuk voor stuk vermakelijk om naar te kijken!