019 wint knap bij DSO 019

DSO JO19-1

Hoofdklasse B

2 november 2019 14:30

Zaterdag 2 november 2019 mochten onze 019-1 wespen aantreden bij het Zoetermeerse bolwerk DSO. Bijna elk eerste team speelt in de landelijke divisie en dat is ook het doel voor de 019-lichting van de Zoetermeerders. De torenhoge favoriet in deze competitie dus, die wel HVV voorlopig nog voor moet laten gaan in de stand. Wilhelmus staat in het kielzog van die twee keurig in de top 3, al is het beeld wel iets vertekend door het ongelijke aantal wedstrijden. Dus was er voor het gehavende Wilhelmus veel aan gelegen om een resultaat mee te nemen. Zonder de geblesseerden Florian, Yannick Goed en na de warming-up moest ook Fabian afhaken. Tobias voor het eerst sinds een aantal weken weer bij de selectie die verder werd gecompleteerd door Tahir en Sam Tinselboer.
 De wedstrijd start op een winderig hoofdveld en de omstandigheden zorgen ervoor dat Wilhelmus eerst met wind tegen speelt. En eigenlijk spelen de wespen een zeer goede pot tegen een sterke opponent, waar de spanning zichtbaar op de ploeg stond. Agressief spelend zocht men het randje op van het toelaatbare, maar ook onze wespen beten van zich af. Zowel aan de bal als zonder bal een puike organisatie en het is een wedstrijd die zich kan meten met het predikaat topaffiche.
 Echte kansen blijven nog uit, maar als ze er zijn is het vooral Wilhelmus dat van zich laat zien. Echter zonder resultaat en resultaat heeft het afstandsschot van DSO in de vijfentwintigste minuut wel. Tegen de verhouding in, maar dat telt niet dus een voorsprong voor de gastheren. Wilhelmus beschikt echter over karakter en de ploeg is geenszins van plan de handdoek te werpen en vol goede moed trekt men weer ten strijde. En bijzonder genoeg, zonder grote kansen weg te geven. De terechte beloning valt vlak voor rust als een fantastische aanval de bal bij de opgekomen Joshua brengt, die Luca attent voor de doelman ziet komen op diens assist en het is een geweldig moment om gelijk te maken zo vlak voor het rustsignaal.
 In de kleedkamer een duidelijk plan van helft twee, want nu zouden we wind mee hebben, maar ons devies was : ga door hoe je bezig bent, wees alleen berucht voor DSO dat gewend is aan dit open sportpark en ze passen misschien een andere tactiek toe in helft twee. Optimaal voorbereid stappen we naar buiten.
 Wilhelmus is de betere ploeg en de keeper van DSO vliegt de ene na de andere poeier uit zijn doel. Aan de andere kant eigenlijk weinig gevaar in de beginfase, als we Luca moeten wisselen en Tobias zijn vervanger is. Het spelbeeld veranderd hierdoor niet en de gasten zijn de bovenliggende partij. Zonde dat de vele dode momenten vandaag niet iets opleveren, want dat is normaal toch ook een wapen van onze wespen. De eindfase breekt aan en als er een winnaar verdiend te komen dan is dat toch echt Wilhelmus.
 Naarmate de tijd vordert over en weer wat tikkies en sommige spelers mogen blij zijn geel te krijgen en weer andere mogen blij zijn dat er geen VAR aanwezig was vandaag. Maar de terechte beloning volgt in de derde minuut van de blessuretijd. Keurige corner van Bradley, ondanks alle schoppen blijft zijn trap nauwkeurig, en is het Wesley die de bal binnenloopt. Al die niet met de hand/arm geraakt, maar de scheidsrechter stond uitstekend opgesteld en wees resoluut naar het midden. Een voorsprong in blessuretijd, maar het was nog geen tijd.
 DSO krijgt op twintig meter ongeveer een vrije trap na een charge op Sjoerd zijn knie, waardoor de captain van Wilhelmus het veld moet verlaten. Bizar dat je dan nog een vrije trap tegen krijgt, maar de bal verdwijnt hoog over het doel van Robbin en zo wint Wilhelmus een absolute topper. En verdiend ook, dat vond ook de Zoetermeerse begeleiding.
 Kortom drie prima punten en met nog vier duels te gaan voor Wilhelmus in de najaarsronde. We willen graag in de top vier eindigen, maar we zijn er nog lang niet. Deze bonuspunten van vandaag zijn wel lekker meegenomen, maar de laatste vier potjes zullen we ook alles moeten geven. Te beginnen zaterdag tegen DoCoS. Een ploeg die nog heel wat wedstrijden tegoed heeft en ook nog mikt op een top vier plaats. Hopelijk zijn enkele blessures dan weer hersteld en zijn we weer wat meer compleet voor de spannende eindfase van deze competitie.
Opstelling Wilhelmus : Robbin, Joshua, Youri, Wesley, Tycho, Sjoerd (89 SamK), Brandon, Yannick W, Bradley, Luca (60 Tobias), Nick