JO19-1 wint zeer fortuinlijk van DoCoS JO19-1

Hoofdklasse B

9 november 2019 14:00

M.J. Beukers

Zaterdag 9 november inmiddels en de zoveelste belangrijke wedstrijd voor de heren van de 019-1. Met het vrije weekend van volgende week voor de boeg, was winst noodzakelijk om dat weekend niet te hoeven hopen op gunstige uitslagen en zodoende zelf de regie in handen te houden om over een maand bij de bovenste vier ploegen te behoren. Yannick Goes nog geblesseerd en Tahir moest ziek verstek laten gaan en dus een magere bank. Sam en Rik die al een wedstrijd in de benen hadden bij de 019-2 en verder enkel spelers die terugkomen van blessures in de persoon van Tobias en Florian. Verder nog Tycho op de bank, die tijdens de warming-up voelde dat spelen niet handig was vandaag en puur als het echt zou moeten vandaag op karakter zou invallen.

De ploeg die begon werkte een matige, flauwe warming-up af en als dat maar geen voorbode was voor de wedstrijd. Echter bleek dit wel het geval en niets ten nadele van DoCoS, want dat heeft gewoon een meer dan prima ploeg staan, maar het Wilhelmus van vandaag was geens chim van de ploeg die de laatste weken als een wervelwind acteert. De betere kansen waren dan ook voor de bezoekers en onze wespen mochten blij zijn dat Robbin wel gewoon zijn vorm etaleerde, want de doelman sleepte de ploeg er een aantal keer goed doorheen. Zelf deelde we wat kleine speldenprikjes uit, maar de echte kansen bleven uit.

Te weinig overleg, veel te weinig beweging zonder bal en ook het maken van de juiste keus viel vandaag niet mee. Heel sporadisch een goede opzet, maar die waren op een hand te tellen vandaag. Toch zou Wilhelmus de leiding nemen. Na ruim een half uur scoort Bradley de openingstreffer op aangeven van YannickW, die even van flank gewisseld was met Luca en de bal knikklaar afleverde. Zou dit dat het startsein zijn van een beter Wilhelmus. Tot de rust niet in ieder geval en we mogen de bezoekers danken dat ze de kansen om zeep hielpen.

In de rust niets aan duidelijkheid overlatend besproken wat er zich had afgespeeld en dat dit het Wilhelmus is waar we allemaal niet heel vrolijk van worden. Men leek de boodschap te hebben begrepen, maar toen scheidsrechter Beukers, die ondankk een hardnekkige kuitblessure de wedstrijd tot een goed einde leidde, de tweede helft in gang zette bleek dat we gewoon doorgingen waar we voor rust geeindigd waren.

Doodzonde, want 019-1 trekt best veel publiek en dan hoop je dat je het publiek iets kan laten zien waar men vrolijk van word. Positief is wel dat we na rust nauwelijks weer iets weg hebben gegeven, maar op wat schotjes van Luca en Bradley na, nul gevaar gesticht verder. Zelfs de doorgaans gevaarlijke dode momenten leverde niets op. Ook niet na de wissels die we plaatsten in de hoop de wedstrijd wat meer richting ons te krijgen. Uiteindelijk gaat de wedstrijd uit als een nachtkaars en als de heer Beukers affluit is er een gevoel van opluchting. De zege staat vast, dat is waar het uiteindelijk om gaat, maar dat we vandaag goed zijn wegkomen is wel meteen duidelijk merkbaar. Hopelijk tonen de spelers over twee weken weer hun ware gezicht, als Meerburg naar sportpark Westvliet komt. Een concurrent voor de bovenste plaatsen en de kampioen van afgelopen seizoen. Hopelijk zien we u allen weer langs de lijn en kunnen we u trakteren op een 019-1 waar u wel vrolijk van wordt.

Opstelling : Robbin, Joshua (74 Florian), Youri, Sjoerd, Wesley, Fabian, Brandon, YannickW (67 Tobias), Bradley, Luca (78 SamK), Nick (86 Rik)