019-1 wint ruim van Die Haghe

Die Haghe JO19-1

Hoofdklasse B

26 oktober 2019 13:40

Na weken van geen verslag over het wel en wee van de 019-1 pakken we die traditie gewoon weer op. Zaterdag 28 oktober stond er voor de 019-1 het treffen met Die Haghe 019-1 op het programma. Voor we over die wedstrijd uitgebreid verslag doen eerst even een korte terugblik op de weken hier aan voorafgaand.

Op 5 oktober speelde we namelijk de uitwedstrijd voor de competitie bij RCL. Een geduchte tegenstander en het zijn nooit saaie ontmoetingen zo leerde de afgelopen jaren. In een wedstrijd waarin Wilhelmus de bovenliggende partij was , werd er na 90 minuten aan het kortste eind getrokken door de wespen. RCL was uitermate effectief, waar onze eigen mannen de ene na de andere mogelijkheid onbenut lieten. De nederlaag van 2-1 , doelpunt Nick uit een strafschop, was niet het ergste van de dag. Iedereen weet waar ik op doel, maar dat sluiten we van de week definitief af en dan kunnen we weer gewoon doorgaan.

Een week later stond er door de nederlaag bij RCL vol de druk op het thuistreffen met OLIVEO 019-1. Voor het eerst op het prachtige nieuwe hoofdveld van Wilhelmus en de 019-1 leverde een knappe prestatie door de wedstrijd met 3-2 te winnen, ondanks alle tegenslagen die we steeds weer moesten overwinnen, stond er wel een goed stel gasten die als eenheid bleven geloven in een goede afloop. Doelpunten vandaag van YannickW, Tycho en YannickG. De laatste deed dit vlak voor tijd en de ontlading was enorm, want nu deed Wilhelmus weer bovenin mee.

De week na de overwinning op OLIVEO kwam RKAVV 019-1 langs in het kader van de KNVB beker. Het hoger spelende RKAVV was de verzorgder spelende ploeg, maar het gevaarlijkste waren toch echt onze eigen wespen die wederom op het hoofdveld vlak voor tijd het treffen besliste en met een 3-2 zege naar de volgende ronde van de beker kon stappen. Doelpunten vandaag van Nigel en twee maal Sjoerd.

De bekerzege was een welkome opsteker en als begeleiding hoop je dan dat het de mannen een boost geeft richting de spannende weken in de competitie. Want er komen nu een paar knallers van wedstrijden aan, waarin we als ploeg onze ware identiteit naar boven moeten halen.  Zaterdag 28 oktober inmiddels en aan de kant van Wilhelmus ontbreken nog immer de geblesseerden Florian en Tobias. Daarbij konden we vandaag ook geen beroep doen op Luca en Tycho en dus een smalle groep vandaag. Gelukkig konden SamT, Tahir en Rik, op de weg terug, weer aansluiten na hun verdienstelijke optreden bij de 019-2.

Heel de week werd de focus op de wedstrijd gelegd en het was te hopen dat Wilhelmus meteen scherp zou zijn vandaag op een hoofdveld waar een heerlijk zonnetje het er toe bewoog dat het voor de toeschouwers prima toeven was. De vraag was dus hoe scherp zouden we zijn, nou het bleek vandaag weer zo'n dag te zijn, dat de focus aan stond. Een fantastische beginfase, al duurde die eigenlijk tot de rust. Veel beweging, snel spel, energiek, taken uitvoerend en vooral met elkaar voetballen. Kortom een genot om naar te kijken.

Nick opent op aangeven van YannickW al snel de score en nog voor Die Haghe daarvan bekomen is , scoort Sjoerd op aangeven van YannickG de tweede treffer. Nog binnen het kwartier scoort ook Youri op aangeven van YannickG de derde treffer en is de wedstrijd dan eigenlijk beslist normaliter. Maar complimenten voor de mannen, die vol doorgingen en Nick tilde met twee treffers de stand naar 5-0. Eerste op aangeven van Bradley en later na een dubbele een/twee met Sjoerd. Nog voor rust zou het 6-0 staan, want ook Bradley deed voor rust een duit in het zakje.  Hoe vreemd het ook klinkt, het missen van kansen is het enige smetje op deze eerste helft, want Wilhelmus was vandaag echt heel sterk bezig. Zelfs toen Die Haghe twee bussen ging parkeren, vonden we de ruimte om er door te spelen en dat is een compliment waard.

In de rust gehamerd op een geconcentreerde tweede helft en vooral geen blessures en kaarten op te lopen. Dat de tweede helft van een iets minder niveau werd, was zonde, maar ook wel weer logisch. De drive was in het begin nog wel aanwezig, wat de zevende treffer opleverde, weer Bradley overigens. De achtste treffer kwam na aangeven van YannickW weer op naam van Nick, waar YannickG het slotakkoord voor zijn rekening nam na prima voorbereidend werk van SamK. Vijf wissels in de hoop nog wat nieuw elan weer in de ploeg te krijgen, maar de teller bleef op negen treffers staan.

Een prima resultaat natuurlijk. Maar vooral het voetbal dat we op de mat hebben gelegd vandaag spreekt tot de verbeelding en dat zal volgende week weer hard nodig zijn. Dan gaan we op bezoek bij de titelfavoriet, DSO 019-1. Wie er dan beschikbaar zijn zien we lopende de week wel weer, maar als iets duidelijk wordt is dat we steeds beter gaan begrijpen wat te moeten doen binnen de lijnen en met DSO komt er weer een mooi testmoment aan voor de mannen.

Opstelling Wilhelmus : Robbin, Joshua (78 SamT), Youri, Sjoerd ( 60 SamK), Wesley, Fabian, Brandon (78 Tahir), YannickG, Bradley, YannickW (64 Nigel), Nick (75 Rik)