Goede competitiestart van JO16-1

SV Leidschenveen JO16-1

Hoofdklasse A

21 september 2019 15:30

Vandaag begon onze competitie. Door het veldgebrek werd onze thuiswedstrijd gespeeld bij de tegenstander.
Leidschenveen JO16-1 kenden we nog van het Sport2000 Leidschendam-Voorburg Jeugd kampioenschap. We wonnen toen met 1-0, maar het was zeker geen makkie.
In een heerlijk zaterdagmiddagzonnetje trapten we af. Al meteen vanaf het begin werd duidelijk dat beide teams ook deze keer weer aan elkaar gewaagd waren. Kansen voor ons, kansen voor hen. Het voetballen lukte ons stap voor stap steeds beter, al moesten we er verdedigend ook regelmatig hard voor werken. Na een minuut of tien viel één van de tegenstanders in ons zestien metergebied na een duel met onze verdediger. De scheidsrechter twijfelde niet en gaf een penalty tegen. Protest van onze jongens maar de scheidsrechter heeft altijd gelijk.
De speler van Leidschenveen legt aan en schiet hard in de hoek maar onze keeper duikt de goede kant op en stopt de penalty!
Dit geeft een boost en het vertrouwen bij Wilhelmus stijgt. Toch blijft het spel gelijkwaardig opgaan.
Tegen het einde van de eerste helft een schot van ons net buiten de 16 en ja hoor eindelijk de 1-0!
Niet veel later fluit de scheidsrechter voor rust en gaan we met een voorsprong rusten.

Na de rust staan we wat zelfverzekerder op het veld en staan we positioneel net iets beter. Dat komt ook tot uiting in ons spel. Langzaam maar zeker worden we de bovenliggende partij. Leidschenveen geeft niet op en blijft het ons moeilijk maken. Gelukkig weten wij de score te verdubbelen naar 2-0. Leidschenveen blijkt een taaie ploeg en blijft doorvechten en zelfs als wij de 3-0 maken vechten ze nog door. Na de 4-0 geven ze nog niet op, maar aan beide kanten begint de vermoeidheid parten te spelen. Gelukkig is daar het fluitsignaal voor het einde. Onze eerste competitiewedstrijd 3 punten binnengehaald in een heerlijk duel met actie, spanning, strijd en soms ook fysiek spel. Gelukkig werd de wedstrijd door de scheidsrechter in goede banen geleid en hield hij de jongens goed kort, zodat het een sportieve wedstrijd bleef.

Goed gedaan jongens en nu op naar de volgende wedstrijd!

Meer foto's zijn te zien in dit album op onze Facebook pagina.