Met lood in de schoenen

HVV JO10-1

7 december 2019 11:30

Vandaag moesten we naar de Diepput. Met de nadruk op 'moesten' , want dat gaat al zo vanaf de mp-tjes met lood in de schoenen. Daar is altijd wel iets helaas en wonder boven wonder is dat 'iets' nooit in ons voordeel.

De dag begon met een rommelige warming up. Het was duidelijk dat de kids hun vaste trainers misten. Wat we ook probeerden, van Mika moeten we dit en Leendert doet het zo. Dat klopt kinderen , maar bij Shunli & Marcel gaat het zo :) Dat was een kansloze missie.

Maar snel wat inschieten , zodat we konden starten. Ook Floris , Hendrik-Jan , Jan-Willem en Jan-Jaap waren al druk in de weer voor de wedstrijd.

Na de aftrap zorgen zij voor het 1e gevaar , die wordt gekeerd door onze keeper Wochem / Jard  ( doorhalen wat niet van toepassing is ). Wij direct weg met een counter en een mooi hard schot. Uiteraard op de paal , maar dat zijn we al gewend.

Hierna krijgt Thijs een doodschop en ligt huilend op het veld. De spelbegeleider doet net of hij het niet ziet , want zij hebben de bal en zijn in de aanval. Na wat roepen en opmerkingen kon hij niet anders dan fluiten. Wij een vrije trap , nadat Thijs gewisseld moest worden , en we konden weer verder. Bruce maakt bij een tegenaanval een mooie sliding vol op bal , staat meteen op en passt naar Christiaan die een mooie actie maakt en de bal passt op Dex , alleen was de bal net te scherp.  Na een schouderduw van onze kant krijgen zij een vrije trap. Bijzonder ! Thijs wordt de wedstrijd uit geschopt en dan spelen we door , maar een schouderduw is meteen het spel stilleggen. Dat voorspelt niet veel goeds voor vandaag.
Onze keeper pakt de bal mooi klem en trapt de bal uit. Dan is Christiaan weg en haalt mooi uit maar de keeper was net op tijd om de bal weg te stompen. Een corner voor ons dus. Christiaan neemt zijn aanloop en geeft de bal mooi voor. Daar staar Bruce en BAM , die haalt uit en 0-1 voor ons. Zij rukken op en het duurt niet lang tot de 1-1 valt. Vlak voor het time out signaal krijgen wij een corner. Christiaan neemt en legt de bal zo op Dex zijn bol en die kopt knap de 1-2 er in.

Time out

Het 2e kwart starten we weer fel en sterk en Ishairo is zijn lichaam fantastisch aan het gebruiken en draait zo knap weg en passt op Kyan. Zijn schot wordt door de keeper gepakt.
Hierna wordt Kyan keihard onderuit getrapt. Ongelofelijk. Er was geen bal in de buurt. En waar is die man met die fluit dan ? Die ziet het niet , want zijn clubje heeft de bal. Na wat geschreeuw van ons fluit hij , en geeft de terechte vrije trap. Deze ging maar net over. Ook zij in de aanval en vlak bij ons doel maar ook hier gaat de bal net over. Dan krijgt Christiaan de bal vanuit achteren en schiet. Ook hier stompt de keeper de bal weg en de bal komt voor de voeten van  Safouan. Hup 1-3 in het netje. Comfortable voorprong zo , en het is duidelijk dat wij de betere zijn vandaag. Zij maken nog wel de 2-3.  Wilhelmus trekt zich er weinig van aan en gaan meteen weer vol in de aanval. Mooie aanval met tikkie takkie voetbal gingen we dwars door de verdediging heen en werd het schot gelost richting doel. Echter voordat de voet bij de bal was en het doelpunt al duidelijk was , blies te spelbegeleider hard op zijn fluit. HAHAHAHA. Die gaan we onthouden , wat een strakke actie !

Rust. In de rust werd er getracteerd op vieze oude melkpakken , gevuld met water voor de boys. WT*. Wat moet je met zo'n bron van bacterieen ? Een beetje arts .......

Drinken maar overgeslagen en op naar kwart 3 ( niet ons favoriete kwart helaas , dus billenknijpen ). Bruce probeert een schot. De bal gaat rakeling langs en hij schiet bijna een kind van de reclame borden. Een beetje ouder weet dat je niet naast het doel moet gaan staan , want er gaat wel eens een bal naast. Dan is Safouan weg en die probeert een stiftje , helaas gaat die net naast. Dan Thijs van afstand. Oei , net naast.

Bij een tegenaanval ( die er bijna niet meer waren ) houden de gebroeders samen een bal van de lijn. Wat een team die 2. De tegentanders hebben door dat ze er vandaag niet doorheen komen , dus gaan het van afstand proberen maar dit zonder succes. Het gehele 3e kwart zonder doelpunten , en dat is wel eens anders geweest.

Time out

Jongens zijn gretig en gaan meteen in het 4e kwart in de aanval. Dex zijn schot kaatst terug en Christiaan ramt de 2-4 binnen met een volley. Zo , nog 10 miuutje te gaan en 2-4 in ons voordeel. Die wedstrijd is binnen.

Dat zou je denken ja.

Maar niet Wilhelmus mocht de hoofdrol spelen deze ochtend, want de spelbegeleider wilde de hoofdrol.  Je zou denken dat de etiquette daar in het bloed zit , maar jij-en en jou-en tegen een oudere meneer ? Ik vind het niet kunnen.
Zij maken de 3-4. Onze Onana pakt de bal en hervat het spel. Een speler van hun laat de bal een meter uitgaan om vervolgens met de bal aan zijn voet weer het veld te betreden. Onze moeders roepen nog dat de bal uit was geweest , helaas zonder succes.
Zij maken hieruit de 4- 4. Vervolgens ging de spelbegeleider actief in het veld lopen tijdens zijn begeleiding , ipv langs de lijn , en deed super goed zijn best om in de lijn te lopen van onze spelers , die zo de bal niet kwijt konden aan hun medespelers. Tot overmaat van ramp maken zij de 5-4. Vol goede moed gaan onze boys verder en Thijs schiet maar net naast. Wij blijven vol in de aanval , zoals de hele wedstrijd , en zijn wederom de betere. Je voelt dat de gelijkmaker gaat vallen , ondanks wij de winst verdienen. Maar de spelbegeleider redt ze en fluit 2 minuten eerder de wedstrijd af.

Goed gepeeld jongens ! Ik ben trots op jullie.

MdR