Spelen rond het middaguur deze week

Forum Sport JO10-2

16 november 2019 12:00

Wat een luxe.

We hoeven niet vroeg op , en geen veld uit te zetten en we krijgen een spelbegeleider vanuit de club.
Mika & Leendert moesten zelf ook voetballen deze dag , dus de coaches waren er niet bij.

Na de warming up en een lekker bakje koffie konden we starten.

Direct is Dex gevaarlijk. Helaas zonder resultaat , maar de tegenstanders zagen gelijk dat je hem in de gaten moet houden. Thijs gaat mee naar voren en schiet van afstand. Fantastisch schot en de keeper kon hem maar net tot een corner verwerken. Mooie corner , zo op Bruce zijn bol. De bal ging alleen net naast helaas. Dan komt Dex in actie en gaat zijn man voorbij en schiet snoeihard de 1-0 erin. Direct na de aftrap onderschept Dex meteen weer de bal en is weg op snelheid maar dit schot gaat net naast. Op dat moment vraagt de spelbegeleider hoe lang een wedstrijd duurt.

We kijken wel ff joh !

Ouders van de tegenpartij hebben last van een 5 meter syndroom. Een vol uur heb ik aan moeten horen : 5 meter afstand , 5 meter afstand. Het was zo aanstekelijk dat ik haast mee ging roepen... phieuw .... Na de wedstrijd maar even een ibuprofen genomen , wat een gedoe. Tussendoor maakt de tegenstander wel de 1-1 en de 1-2 en gaan we aan het eind van het 1e kwart dus , ondanks het betere spel , gewoon rusten met een achterstand.

Time out

De coaches van de tegenpartij hadden besloten harder te gaan schreeuwen , om zo het spelplezier te vergroten. Dat hielp inderdaad goed. De spelers van de tegenpartij keken verdwaasd om zich heen en Dex schiet vanaf het middenveld hard de 2-2 erin. Dank je !
Ook Thijs is weer mee opgerukt en schiet maar weer eens op het doel , maar nu kon de keeper de bal pakken. Ishairo is zich deze helft rot aan het scharen en schiet vol op de binnenkant van de paal. Wat een mooie actie van onze Rashford.

Ook Bruce laat even zijn voetbalkwaliteiten zien en kapt knap zijn tegenstander uit en passt direct de bal door naar Thijs , die hem in de loop richting Dex speelt. Dex schiet maar net naast. Dan komt Ishairo weer gevaarlijk op en schiet , en wederom knalt hij de bal vol op de paal. Zou hij dat nou express doen ?

Dan komt de bal bij Kyan en die schiet meteen vol op het doel .... BAM .... paal ... Ongelofelijk. Staat het doel wel goed ? Wie heeft dat veld uitgezet ? Terwijl de bal van Kyan via de paal hard het veld weer in komt , staat Ishairo klaar om de bal vol te raken en zet ons op 3-2.

Zo de achterstand is weer weggepoetst.

Als de bal bij onze achterlijn komt , pikt Dex hem op en loopt het gehele veld over op volle snelheid. Nou daar ging onze nieuwe grasmat. Hij loopt iedereen en alles er uit en hij schiet .... PAAL. Nou gooi mij maar weg.

De scheids fluit voor de rust. Had al 7-2 moeten staan.

Rust

Na de rust passt Bruce de bal op Dex. Die doet net of die schiet maar schiet later ook echt ... hahaha wat een actie ... 4-2.
Christiaan probeert een lobje , maar de keeper pakt de bal. Christiaan zijn schot erna was wel raak 5-2 nu.

Bij een tegenaanval verdedigd Thijs goed en voorkomt een tegendoelpunt.Hierna rukken de tegenstanders meteen weer op , maar Ward pakt de bal vast. Tegenstanders worden wel wat gevaarlijker bij ons doel en maken de 5-3 vlak voordat de scheids fluit voor de time out. Zo het 3e kwart ook weer overleefd en nu alle energie in het laatste kwart

Meteen is Kyan weg en met een buitenkantje rechts maakt hij mooi de 6-3. Christiaan haalt uit maar de keeper pakt. Christiaan erna een mooi steekpassje op Bruce , die meeging naar voren , en ja hoor 7-3. Als dan de tegenstanders weer opkomen komt Ward uit zijn doel met gevaar voor eigen leven , en voorkomt een doelpunt.

Christiaan en Bruce maken een fantastisch mooi 1 tweetje en Christiaan noteert de 8-3.

Ishairo raakt niet de paal en scoort de 9-3 ... lekker hoor !!

10 10 10 roepen wij nu tegen de andere ouders die steeds 5 meter , 5 meter roepen.

Christiaan passt een mooie bal op Kyan en de 10-3 is een feit.

Hierna nog wat afstandschoten van Ishairo en Christiaan , vlak voor het einde maar het bleef bij 10.

Een mooie wedstrijd vandaag ! De mooiste !

Ondertussen hoorde de kinderen al de hoorn van het schip van Sinterklaas. De twijfel sloeg toe zag ik bij de kinderen. Dus wat gaan we doen boys ?

Wie is er belangrijker : Sinterklaas of Mika ?

De kinderen hoefden niet lang na te denken .... MIKA schreeuwden ze uit. Dus na onze wedstrijd snel naar veld 1 voor de 2de helft van de trainer zijn wedstrijd.

Toen zijn team een penalty kreeg en Mika hem mocht nemen , renden de kinderen als gekken richting het doel om hun trainer aan te moedigen.

Dat maakt de druk wel wat hoger , maar Mika poeierde de bal er mooi in , en scoorde voor zijn jongens.