Heerlijke bekeravond op sportpark Westvliet

Concordia JO19-1

Groep 1 02

11 december 2019 19:30

Woensdagavond 11 december 2019 hing er een ware cupsfeer op het sportpark Westvliet. Naast onze eigen 019-1 speelde 017-1 ook thuis. Beide Wilhelmus teams waren de underdog met sterke tegenstanders. Respectievelijk Concordia en DHC waren de tegenstanders en de 019-1 trad aan op veld 1. 019-1 mistte vandaag weer enkele speklers. Yannick Goes, net op de weg terug, raakte op school wederom geblesseerd, Rik had laat school en Florian moest zich ziek afmelden. Verder waren Luca en Yannick Willems ook niet honderd procent fit, maar beide aanvallers konden in ieder geval tot de wedstrijdselectie behoren. Twan Fako sloot ook aan als extra optie en rond 1945uur werd de wedstrijd in gang gezet door de scheidsrechter, die het fileleed trotserend het sportpark had bereikt.
 Wilhelmus opent sterk en zorgt ervoor dat de divisionist terug gedrongen wordt. Men speelt weer met de kenmerkende inzet en bij vlagen werd er gewoon weer prima gevoetbald. Wederom dus een divisie ploeg voor de beker en na Forum en RKAVV deden we ook voor de Delftenaren niet onder. Mogelijkheden kwamen spaarzaam , mede doordat we te vaak in de buitenspelval liepen van Concordia. Al was het soms twijfelachtig, we hebben te dealen met de beslissingen en we gingen goed door. Nick mist een reuze kans en Luca schiet na een prima actie op de paal. De wedstrijd kantelt een minuut voor tien voor rust als de gasten de betere ploeg worden, en middels enkele schotjes Robin ook wat werk bezorgden. Maar dat leverde voor onze doelman weinig problemen op en zo zochten we de kleedkamer op met de brilstand.
 In de rust rustig geanalyseerd en besproken wat beter kon en de ploeg leek vastberaden het bekeravontuur te verlengen. Een wissel als Luca de strijd moet staken en YannickW binnen de lijnen komt. Wilhelmus begint weer sterk en Sjoerd zijn vrije trap kan door de doelman niet goed worden verwerkt en Nick is alert en tikt de rebound binnen. Twee minuten na rust en een steuntje in de rug voor de mannen die goed doorgaan. Echter vergeten ze een ding, het zal de trouwe volgers niet verbazen : we vergeten de score uit te breiden. Grote kansen zijn niet aan ons besteed. Bradley kapt zijn man uit, schiet de bal langs de doelman maar centimeters naast het doel en dat zat hem schijnbaar niet lekker.
 Met ruim vijfentwintig minuten te spelen schiet Bradley na een assist van Nick koeltjes de tweede Voorburgse treffer binnen. Wilhelmus zet door en heeft de totale controle. Brandon kan de wedstrijd tot twee maal toe definitief beslissen, maar de anders zo koele middenvelder is vanavond iets minder koel en zo blijft Concordia in de wedstrijd. Sterker nog met twaalf minuten op de klok krijgen de Delftenaren een penalty. Een terechte overigens. De nemer faalt niet en de spanning is terug, te meer Brandon en Fabian met pijntjes de strijd moeten staken. Joshua en SamK de vervangers en Wilhelmus wankelt. Concordia geeft ruimte weg, maar we spelen het niet slim uit en in blessuretijd is het Concordia dat op gelijke hoogte komt. Zuur is het wel dat er duidelijk hands aan vooraf gaat, maar we hadden deze wedstrijd al lang moeten beslissen. Niet lang na de gelijkmaker is het eindsignaal daar en maken we ons op voor de strafschoppen serie.
 Lijstjes van te voren maken is onzin, je weet immers nooit wie er op dat moment nog binnen de lijnen staan. Maar we zijn overtuigd van de keuze en maken ons op voor een bloedstollend einde. Ondertussen won 017-1 van DHC 017-1 en dat maakte het dat onze mannen de cupavond tot een memorabele kunnen maken. Concordia begint de reeks.
 Robbin gaat de goede kant op maar krijgt net zijn hand er net niet goed genoeg tegen en dus 0-1. Welsey schiet de bal in de kruising beheerst binnen en zet de ploegen weer naast elkaar. Ook bij de tweede Delftse pingel zit Robbin er dichtbij, maar weer een treffer, maar Sjoerd brengt bal binnen kant paal de ploegen weer naast elkaar. De derde penalty laat Robbin wel kansloos, maar Bradley doet dat ook bij de Delftse doelman. Over de helft en nog geen missers, de druk wordt hoger en de Concordiaan schiet hard op de lat en Wilhelmus kan op voorsprong zetten. Nick doet wat hij moet doen en dus is het de vraag of YannickW nog in actie moet komen. Want als de speler van de bezoekers mist is het al afgelopen. De nemer was de doelpuntenmaker van in de wedstrijd, maar nu schiet hij hem over het doel en is Wilhelmus dus door naar de volgende ronde.
 Een terechte zege voor een elftal dat bezig is aan een meer dan uitstekend eerste half jaar. Zaterdag nog een keer 90 minuten alles geven mannen in de afsluitende competitie wedstrijd thuis tegen Nootdorp. Voor vanavond telt een dikke pluim, want mentaal lieten we vandaag zien ook dat vlak te beheersen. Nu zaak om alles samen te laten komen, zeker na de winter in de promotiepoule, maar het mag natuurlijk ook al aanstaande zaterdag.
Wilhelmus : Robbin, Youri, Sjoerd, Wesley, Tycho, Fabian (80 SamK), Tobias, Bradley, Brandon (78 Joshua), Luca (46 YannickW), Nick