019-1 wint in vrieskou van de 019-1 van de kraaien

HBS JO19-1

20 november 2019 19:30

Na een weekend zonder competitie verplichtingen mocht Wilhelmus 019-1 op woensdagavond 20 november aantreden op het mooie hoofdveld van 4e divisionist HBS 019-1 om een oefenwedstrijd af te werken. De ploegen troffen elkaar voor de zomer ook al, toen bij Wilhelmus en dat leverde een leuke pot op en bovendien toonde Wilhelmus toen de potentie , die men daarna nog vaker heeft getoond en won die wedstrijd met 2-0. In aanloop naar de wedstrijd van vandaag personele problemen bij onze wespen, want Nick, Bradley en Yannick Goes waren niet in staat om te spelen en dus werd de selectie aangevuld met Sam Tinselboer en Tahir.
 Na een flauwe warming-up, werd er rond 1945uur afgetrapt onder winterse omstandigheden met temperaturen van rond het vriespunt. Het was HBS er alles aan gelegen om revanche te nemen op Wilhelmus, want de Kraaien openen sterk en vol energie. Wilhelmus is zoekende in de samenstelling zoals die het veld in werd gestuurd, want centrale verdediger Sjoerd vond zichzelf als spits terug in de basisopstelling, mede door de afwezigheid van Nick en Bradley. De gastheren openen dus prima en nemen via een fraaie knal na zeven minuten de leiding en de manier van juichen verraadde dat ze deze pot wel heel erg graag willen winnen.
 Wilhelmus komt na de treffer beter in de wedstrijd en gaat de ongelukkige beginfase wat meer van zich af spelen en laat het balletje lekker door het elftal gaan. Enkele corners tot gevolg en uit een van die corners is het Wesley die in twee instanties raak kopt en Wilhelmus weer op gelijke hoogte zet. Kort erna een ongelukkig moment voor SamT, die een voorzet keihard in de kruising schiet...Echter wel bij Robbin, dus een eigen doelpunt en de hernieuwde voorsprong voor HBS.

Kort na deze treffer scoren we bijna weer uit een corner, maar dit keer werd de inzet van de doellijn gehaald. Een leukere wedstrijd ontstaat en beide ploegen doen weinig voor elkaar onder. Wel een iets beter spelend HBS, zoals je ook verwacht van een divisionist. Vooral het middenveld zat prima in elkaar, maar onze bezige wespen doen hun best en Sjoerd legt aan voor een vrije trap, maar de keeper pareert de inzet fantastisch en ook Robbin red enkele keren bekwaam en zo zoeken we de kleedkamer op met een kleine achterstand.
 In de kleedkamer de nadruk op meer lef aan de bal en gewoon proberen te brengen wat we doorgaans doen, gekoppeld aan een andere opstelling hier en daar en we starten vol goede moed, na een bakkie thee dat nog even kwam, vlak nadat de scheidsrechter ons al gehaald had. Een scheidsrechter die overigens prima het duel leidde en de wedstrijd prima aanvoelde.
 Wilhelmus begint goed en met Sjoerd weer centraal achterin stond het weer wat zekerder en kwamen enkele automatisme er weer iets beter uit. Tycho komt goed op en kan aangespeeld worden door Tahir, maar die besluit na nauwelijks tien minuten in helft twee van een meter of vijfentwintig eens vernietigend uit te halen. Een prima schot, dat de keeper te machtig is en de ploegen staan weer naast elkaar. In deze fase van de wedstrijd een prima Wilhelmus en de bewegelijkheid voorin is een ware plaag voor de verdedigers van HBS. YannickW die goed naar binnen komt en prima schiet, maar net naast. Luca die net een teen tekort komt en wederom Tahir die zijn schot geblokt ziet. Kortom het momentum ligt bij Wilhelmus.
 Vijfenzestigste minuut als Wilhelmus op een meter of twintig een vrije trap krijgt. Iedereen rekent op Sjoerd, maar Luca schiet de bal via de muur bekeken binnen en zo neemt Wilhelmus voor het eerst vanavond de leiding. Na de treffer komt Youri terug van een blessure binnen de lijnen, voor de altijd spelende Wesley. De volgende wissel staat klaar, maar de bal gaat maar niet uit en het is Brandon die prima wegloopt bij zijn tegenstander en de meegelopen Luca in staat stelt de score naar 2-4 te tillen. Meteen na de treffer mag vaste waarde Brandon ook van een w arme douche gaan genieten en komt Florian binnen de lijnen. Florian die daarmee weer een stap in zijn herstel zet en de groep ons als begeleiding dus weer meer opties geeft.
 De wedstrijd loopt richting het laatste kwartier als Joshua en SamT weer binnen de lijnen komen voor Tycho en YannickW. HBS doet er alles aan om het verschil weer terug te brengen tot een en het is mede aan Robbin te danken dat dit niet zomaar gebeurd. Net zoals de doelman aan de andere kant een goede redding heeft op de inzet van Tobias. Vooral de pass van Fabian op Tobias, die keurig wegliep, had een doelpunt verdiend. HBS profiteert van desorganisatie bij een corner en het verschil met nog twee minuten op de klok is weer een. Verder zouden de wespen het niet laten komen en dus liepen we wederom als winnaar van het veld.
 Wederom een goede prestatie tegen een divisie ploeg, maar zaterdag wacht de belangrijke competitie ontmoeting met de kampioen van vorig seizoen, Meerburg. Bij een overwinning zetten we een reuze stap richting de promotie poule en dan is de eerste doelstelling voor dit seizoen bereikt. Echter weten we uit het verleden dat de goede prestatie van vandaag nul garantie geeft op een goede afloop. We zullen weer scherp en vol gefocust aan de aftrapt dienen te staan om uberhaupt een kans te hebben tegen de Meerburgers die voor hun laatste kans vechten en vorige week eenvoudig Graaf Willem Vac opzij zette, toch ook een ploeg die meedoet om de promotie plekken. Hopelijk kunnen we weer rekening op het geelzwarte legioen en hopelijk toont onze 019-1 weer hun ware gezicht.
 Opstelling 1e helft : Robbin, Joshua, SamT, Wesley, Tycho, Fabian, Tobias, YannickW, Brandon, Luca, Sjoerd
Opstelling 2e helft : Robbin, Tycho (76 SamT), Sjoerd, Wesley (65 Youri), SamK, Fabian, Tobias, Brandon (70 Florian), Tahir, Luca, YannickW (76 Joshua)