JO19-1 wervelt langs koploper

Hillegersberg, vv JO19-1

Hoofdklasse A (PP)

25 januari 2020 14:00

Zaterdag 25 januari 2020. Niet alleen de verjaardag van de trainer, maar ook de tweede competitie wedstrijd in de promotie poule voor de JO19-1 van onze wespen. Vorige week een onverdiende 2-1 nederlaag, maar door die nederlaag wel de verplichting om vandaag van nul af te komen. Dat moest dan gebeuren tegen de koploper na een speelronde, maar wel de enige ploeg die vorige week uithaalde. Hillegersberg won immers met liefst 4-0 hun eerste pot. Aan Wilhelmus zijde ontbraken de zieke Rik en Bradley en Yannick Goes is dan wel op de weg terug, maar nog te geblesseerd om in actie te komen. Al met al een smalle groep en het was afwachten of de scherpte van de vrijdagtraining mee naar de zaterdag werd genomen.

Wilhelmus start fanatiek en het is duidelijk dat we vandaag AAN staan. Wat een genot om dan naar deze ploeg te kijken en op de bank kun je dan alleen maar trots zijn op de manier hoe we voor de dag komen. Hoog baltempo, veel beweging en veel bereidheid om voor elkaar de klussen te klaren. Van de keeper tot de linksbuiten, alles en iedereen deed wat ie moest doen en dan ben je als team tot veel in staat. Dat het tot de tweeentwintigste minuut duurde tot we de leiding namen, was eigenlijk het enige smetje. Echter waren we vandaag zo dominant, dat de treffer niet uit kon blijven.  Luca de maker van de goal en nauwelijks bekomen van de eerste treffer was er de verdubbeling van de stand als Nick de volgende treffer scoort.

Loon naar werken voor de mannen en de onverzettelijke Brandon, geeft zijn weergaloze eerste helft extra glans door de derde treffer voor zijn rekening te nemen. Uit een lastige hoek, maar dat maakte niet uit voor Brandon die zeer fraai binnenschiet, uit een moeilijker hoek als  menigeen denkt. De vierde treffer is er een waar veel trainingsarbeid in heeft gezeten. Fabian, de stabiele alleskunner, is de maker van de treffer en we zoeken zeer contant de kleedkamers op, waar de thee en limonade heerlijk smaakte.

Na rust hetzelfde brengen is haast onmogelijk, maar wel de doelstelling zo spreken we af. Mochten we dit nog een helft kunnen opbrengen, zou dat echt fantastisch zijn. Maar laten we wel reeel blijven met zijn allen, we zijn Wilhelmus, geen BVO. En zelfs daar schommelt het niveau gedurende wedstrijden. Plus, Hillegersberg zal na rust toch ook anders voor de dag komen is onze verwachting. Wilhelmus start aardig aan de tweede helft, maar de bezoekers scoren een snelle eretreffer en dan is het toch maar wachten hoe we er mee omgaan. Goed zo, zou blijken. Niet dat we het niveau van de eerste helft benaderde, maar we hadden wel de controle over de wedstrijd. Rond het uur de eerste wissel en zelfs de eerste gele kaart voor ons. Concentratieverlies en een niveau dat wat wegzakt. Desalniettemin een wedstrijd waar we nauwelijks in de problemen komen en das toch ook wel weer knap van de mannen. Tobias uit voorzorg naar de kant en vlak na de wissel een vijfde Voorburgse treffer. Nick scoort, na de zoveelste weergaloze actie van Yannick. Brandon krijgt wat rust en dat een blundertje van Robbin de 5-2 betekend is zonde voor de doelman zelf, die voor rust alert keepte op de spaarzame momenten dat zijn meedoen werd gevraagd.

Al met al een knappe zege voor onze JO19-1. Dankzij de zege zijn we van de nul af en staan we in de brede middenmoot van teams die 2 gespeeld 3 hebben. Net als de volgende opponent. OLIVEO komt dan weer naar sportpark Westvliet. De ontmoeting voor de winter leverde een ware thriller op, waar Wilhelmus in de absolute slotfase de overwinning binnen speelde. Maar OLIVEO was zeker een van de betere tegenstanders die we tegen zijn gekomen dit seizoen en het is dan ook verre van zeekr dat we deze wedstrijd wel even winnend afsluiten. Benieuwd of we volgende week weer zo'n pot op de mat kunnen leggen als vandaag. Dat was geweldig en verdiend alle credits.

Wilhelmus : Robbin, Joshua ( 60 Florian), Sjoerd, Wesley, Tycho, Fabian, Tobias (69 Youri), Yannick, Brandon (80 SamK), Luca, Nick