Wilhelmus JO19-1 verliest in bizar duel

Oliveo JO19-1

Hoofdklasse A (PP)

1 februari 2020 14:00

Zaterdag 1 februari 2020 en voor de JO19-1 de derde speelronde in de promotiepoule. Tegenstander vandaag was een oude bekende, OLIVEO JO19-1. Deze tegenstander zat voor de winter ook al in onze competitie en het leverde toen een zwaar bevochten zege op voor de Voorburgse equippe. Vandaag konden we niet beschikken over Bradley die nog steeds te veel hinder ondervind van zijn keelontsteking. Verder enkele spelers met klachten en dus geen ruime keuze vandaag. Een keuze die bij het verzamelen nog kleiner werd, omdat Fabian ziek naar huis moest. Consequentie was dat Yannick Goes in de basis ging beginnen, terwijl die vanaf oktober voor het eerst bij de groep zat. Maar zoals we altijd zeggen, degene die er zijn, zijn belangrijker als degene die afwezig zijn en vol goede moed werd er rond 1400uur afgetrapt.

Vanaf het allereerste fluitsignaal is duidelijk dat OLIVEO met revanche gevoelens is gekomen, maar ook dat Wilhelmus prima spel op de mat legt. OLIVEO acterend in een 3-5-2 systeem, maar Wilhelmus gaat daar prima mee om. De openingstreffer van Brandon na tien minuten is een volstrekt logisch gevolg. Loopactie prima, pass van YannickW ook, afronding koelbloedig en een prima start voor de wespen. OLIVEO doet er alles aan om de gastheren uit het spel te halen, maar sorteert weinig effect. Wilhelmus speelt prima door en krijgt kansen om de score uit te breiden. Echter lukt dat niet en de marge blijft gering.

Wilhelmus krijgt bijna hulp van de Pijnackers, als de harde voorzet van Nick door een verdediger tegen zijn doelman wordt gegleden, maar zonder dat de doelman het doorheeft red hij hier zijn ploeg en de daarop volgende corner levert wel gevaar op, maar geen treffer. Nick zijn loopactie naar de eerste paal is uitstekend, voorzet ook, maar de inzet beland net naast het doel en het enige dat we de wespen kunnen verwijten is het niet scoren. De tweede treffer valt op iets na het half uur. Wederom een corner, variant nummer zoveel en uiteindelijk is het Nick die binnen knikt.  Yannick Goes moet de strijd kort na deze treffer staken, want het tankje was leeg en Joshua vervangt hem.

Met zo'n tien minuten tot de rust wordt het spel al wat grimmiger en is het Brandon die tegen geel aanloopt, omdat hij de zoveelste was die een overtreding maakte. Extra zuur, want de bedrijvige middenvelder is nu geschorst voor volgende week. Mede extra zuur, omdat de scheidsrechter enkele aanslagen van de gasten met enkel een waarschuwing afdeed. Tot de rust niets noemenswaardig en dus zoekjen we de kleedkamer op met een 2-0 tussenstand, die duidelijk hoger had moeten uitvallen in Wilhelmus voordeel.

In de rust al gewezen op het feit dat OLIVEO er een schepje bovenop zou doen en de tactische afspraken cruciaal zouden zijn, wilde we overeind blijven. Beide constateringen bleken waar. OLIVEO komt goed en fel de kleedkamer uit, maar Wilhelmus staat goed en blijft dan nog goed op de been. Op het uur vergeet Luca mee te lopen en is er dat beetje ruimte dat OLIVEO nodig had en de aansluitingstreffer is een feit.  Het geeft de bezoekers hoop op meer. Dat je als ploeg er alles aan doet om te winnen is volkomen logisch, maar de scheidsrechter bepaald tot hoe ver je kan gaan. Helaas voor onze wespen bleek dat de grens vandaag erg ver lag. Enkele schandalige aanslagen zorgden ervoor dat zowel Sjoerd als Robbin de strijd moesten staken en zoals het naar uit ziet, met flinke blessures langere tijd aan de kant zullen zitten.

Door de blessures en gedwongen wissels is er van een normale formatie geen sprake meer en wordt het overleven voor het team dat Wesley in het doel ziet gaan, want Robbin kon de strijd immers niet voortzetten. Wilhelmus herstelt zich een beetje en krijgt via Joshua de kans om de 3-1 te maken, echter gaat het schot van Joshua binnenkant paal eruit. Enkele momenten later waait er een mislukte voorzet over Wesley binnen en staan de ploegen gelijk. Dat in de eindfase de 2-3 ook nog valt is bijzonder zuur, zeker omdat de maker van het doelpunt al niet meer op het veld had mogen staan, na de charges op diverse Wilhelmus spelers. Echter vond de begeleiding en met name de scheidsrechter dat het door de beugel kon en das uiteindelijk bepalend.

Komende week kijken hoe we richting Hillegom gaan, want deze wedstrijd heeft behalve het verlies van de wedstrijd veel meer negatiefs opgeleverd en dat vinden we veel vervelender als de nederlaag op zich.

Wilhelmus : Robbin (70 SamK), Youri, Sjoerd ( 65 Florian), Wesley, Tycho, Tobias, YannickG (35 Joshua),YannickW,  Brandon, Luca (85 Rik), Nick