Wilhelmus JO19-1 krijgt te weinig in Rotterdam

VOC JO19-1

Hoofdklasse A (PP)

18 januari 2020 16:00

Zaterdag 18 januari 2020 en de eerste competitie ronde van de promotiepoule stond al op het programma. Belachelijk vroeg natuurlijk in de maand januari, met zo veel vrije weekenden voor de boeg. Echter moesten we vandaag aantreden en wel bij VOC. Die ploeg had in de eerste competitiehelft in hun Hoofdklasse nog geen punt verloren en dus meteen een pittige opgave voor het gehavende Wilhelmus. Vandaag konden we niet beschikken over Robbin (schoolreis), Wesley en Rik (beide ziek) en ook Yannick Goes (blessure) was nog afwezig vandaag. Door problemen bij de JO19-2 speelde Marvin en Youri eerst daar mee, waarna ze naar Rotterdam zouden komen.

Aftrap 1600 uur en dus een halve avondwedstrijd voor het veertien koppig tellende JO19-1 team en de warming-up zag er aardig uit en na vorige week werd er bij de bespreking even iets grondiger op wat zaken ingegaan. Wilhelmus start goed aan de wedstrijd en laat aan VOC zien dat ze vandaag de punten niet cadeau krijgen. De Rotterdammers hebben een meer dan uitstekend team, maar het is Wilhelmus dat voor het grootste gevaar zorgt in de beginfase. Echter ziet Nick tot tweemaal toe Bradley over het hoofd, anders had Bradley twee keer oog in oog met de doelman gestaan. Het geeft wel aan dat de mannen vandaag weer hun ware gezicht tonen en grote gedeeltes zijn we zeker niet de onderliggende partij. VOC vooral gevaar uit dode momenten, maar die hebben we vandaag wederom goed voor elkaar. Zo ontstaat een wedstrijd waarom de promotiepoule ooit moet zijn bedacht. Twee teams die weinig voor elkaar onderdoen en beide teams spelen onder prima weerstand een prima partij. VOC iets verzorgder misschien, maar ook de geelzwarten hebben een meer dan prima eerste helft achter de rug als we met 0-0 de kleedkamer opzoeken.

In de kleedkamer de constatering dat we prima meedoen en wat een verschil met vorige week. Als we dit nog een helft kunnen opbrengen, zit er misschien wel meer in als een gelijkspel. Echter in de rust ook wat rampspoed. Tycho moet de strijd staken en ook Sjoerd is niet meer okselfris na de aanslag die hij te verduren kreeg vlak voor rust, maar de aanvoerder wil van geen wijken weten en speelt een dijk van een wedstrijd. Youri na rust voor Tycho en de tweede helft is net aan de gang als VOC op voorsprong komt. Een snelle uitval , te makkelijk voorgegeven en binnen gelopen, Marvin kansloos latend. VOC terecht tevreden, maar Wilhelmus toont karakter en komt goed terug in de wedstrijd en krijgt aardig wat momenten om de gelijkmaker aan te tekenen. De dik verdiende gelijkmaker komt via Brandon, die keurig binnen schiet en beide ploegen knokken voor de volle winst. Bij Wilhelmus inmiddels Luca en Sam binnen de lijnen voor Joshua en YannickW, en het is een prachtige wedstrijd. De thuisploeg zou uiteindelijk de overwinning binnen slepen, een ruime tien minuten voor tijd pakken ze de voorsprong en wat Wilhelmus ook probeert, middels een waar slotoffensief , het mocht niet zo zijn dat we iets tastbaars aan dit treffen overhielden.

Teleurstelling uiteraard over de uitslag, maar niet over het getoonde spel en de wilskracht die er vandaag gelukkig wel weer was. Zaak voor de ploeg om dit ook volgende week en de daarop volgende weken te tonen. Dan gaan we wel zien waar we in deze sterke poule uiteindelijk een rol gaan spelen. Maar zoals in de kleedkamer al verteld, als jullie dit elke week kunnen opbrengen en de afwezigen keren terug , zullen we nog heel wat mooie potten gaan spelen mannen.

Opstelling Wilhelmus : Marvin. Joshua ( 63 Luca), Tycho (46 Youri), Sjoerd, Florian, Fabian, Brandon, YannickW, Tobias, YannickW (75 SamK), Nick