Graaf W II VAC JO10-6 - Wilhelmus JO10-2

Graaf W II VAC JO10-6

8 februari 2020 9:30

Mmm, wat is dat nou? De wedstrijd is amper begonnen en we staan met 1-0 achter. Graaf Willem komt blijkbaar goed beslagen ten ijs. Gelukkig doen onze mannen wat terug. Daan neemt een corner, de bal suist mooi voor, de keeper laat los en Marijn werkt de bal over de doellijn: 1-1.  Het gaat redelijk gelijk op en we krijgen een paar kansjes. Robbe voorkomt knap een tegentreffer en we halen opgelucht adem. De wedstrijd is nu namelijk nog spannend. Dan worden we getrakteerd op een snelle aanval van Olle, maar toch is het Teun die door goed vol te houden Wilhelmus op voorsprong zet: 1-2. De Wassenaarders zijn daarna dichtbij de gelijkmaker, maar we komen goed weg.  Vlak voor rust onderschept Tomas op indrukwekkende wijze met een sliding een aanval van de tegenstander.

Na de rust gaat Tomas nog even lekker door waar hij gebleven was, een strakke verdedigende actie en ook een schot op de paal. Toch is het weer Teun die de treffer maakt. Een mooie opbouw via Robbe en Olle kwam keurig voor zijn voeten en Teun maakte dat netjes af: 1-3. Het ijs onder de voeten van Graaf Willem begint te kraken. De volgende  mogelijkheid is weer voor onze jongens. Daan levert een voorzet af op maat waarmee Olivier wel raad weet: 1-4. Aangemoedigd door een heuse tamboerijn(!) scoort Graaf Willem er ook eentje: 2-4. En dan vindt Olle de juiste hoek: 2-5. En een hoge bal van Daan waarop de keeper misgrijpt: 2-6. Vervolgens subliem teamspel waaruit Marijn 2-7 op laat tekenen en ook weer Teun voor 2-8. De laatste kans van de wedstrijd is voor Tomas, jammer zeg dat deze net naast gaat! Een doelpunt had hij zeker verdiend vandaag. De tamboerijn rammelt nog wat droevigs. Graaf Willem II is opnieuw door het ijs gezakt.