Wilhelmus 019-1 nog niet klaar voor de competitie

Jodan Boys JO19-2

11 januari 2020 15:30

Voor we terugkomen op de eerste week na de winterbreak van de 019-selectie allereerst namens de begeleiding van de gehele 019-selectie op deze plek de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar en dat het belangrijkste goed dat er is, gezondheid, een ieder gunstig gezind mag zijn.
 Maandag 6 januari werkte de 019-mannen de eerste training af en daarin was te zien dat het weer echt opstarten was voor het grootste gedeelte van de groep. De gemakzucht waar we deel 1 mee afsloten, leek nog aanwezig bij de meeste spelers die daarmee de boodschap op 16 december 2019 niet echt goed leken te hebben begrepen. Gelukkig ging het lopende de woensdag al weer een stuk beter en vrijdag was een mix van hele goede en zeer matige momenten. Kortom wisselvallig. En dat kan je een week voor de start van de promotiepoule niet gebruiken. Benieuwd hoe de groep die zou aantreden tegen Jodan Boys zaterdag zich zou tonen. Een mix-groep wel te verstaan, want door diverse redenen konden we vandaag maar een wedstrijdgroep samenstellen. Jodan Boys 019-2 dus de opponent en die hebben een stabiele eerste competitiehelft afgewerkt en dus een prima tegenstander voor een eerste wedstrijd. Scherpte was namelijk van belang, want iedereen zal volgende week bij VOC toch willen starten was de gedachte vooraf.
 Wilhelmus begint sterk en binnen drie minuten is er na een prima aanval het openingsdoelpunt. Bradley schiet prima binnen en een goede start. Echter was het nauwelijks een minuut al weer gelijk. Robbin vastgenageld aan de grond ziet het schot binnen vallen en waar de baldruk was zullen we ons vandaag nog meermalen afvragen. Ondanks vele aanwijzingen vanaf de kant, is het met de minuut treuriger wat we het publiek tonen en we lijken nog lanmg niet klaar voor de herstart van de competitie. De meest simpele dingen gaan fout en hoe slordig we zijn in balbezit is zelfs ongekend. Organisatorisch was het verre van ideaal, gelet op de samenstelling misschien verklaarbaar, maar sommige mannen faalde vandaag wel heel opzichtig. Helaas dat we dit zo moeten neerzetten in een verslag, maar het is simpelweg de keiharde realiteit van vandaag.
 Het leek wel of het grootste gedeelte dacht alles op halve kracht te kunnen doen, al is halve misschien nog te veel van het goede. Lichtpuntjes waren er, maar het was te weinig om alles te kunnen compenseren. De voorsprong van de gasten was dan ook volledig terecht en het was dat de gasten het in situaties hiervoor slecht uitspeelde, anders hadden we al veel eerder tegen een achterstand aangekeken. Symbolisch voor de tweede treffer was het apatische omschakelen van zes spelers, het niet verdedigen en u begrijpt, vrolijk was het niet in de kleedkamer.
 Slechts drie wissels, waar acht wissels ook te billijken geweest was , maar spelers moeten zich ook kunnen revancheren. Dit leek heel even te gebeuren, want Wilhelmus begon goed en kreeg meteen weer een grote kans, maar ook vandaag hadden we weer veel te veel kansen nodig om uberhaupt tot goals te komen. Een euvel dat ons al langer parte speelt, maar vandaag verdiende we simpelweg de overwinning ook niet. Daarvoor was het slecht, bleef het slecht , ook met de wissels. Tuurlijk waren er enkele spelers die na rust in ieder geval verbetering toonde, maar alles overzien, hebben we in deze vorm niet te zoeken in de promotiepoule. Dan is zelfs de 2e klasse nog een lastige opgave.
 De bezoekers spelen het spelletje wel heel effectief , want het vierde schot op doel betekend de derde Goudse treffer. Een schitterende volley, waarbij de voorzet makkelijk mag komen, maar ook de volley mag onder een redelijk drukloze manier worden genomen. Al met al een dikverdiende nederlaag, waar maandag over word nagesproken en dan gaan we snel het trainingsveld op, want vandaag hebben we gezien dat we nog ver af zijn waar we waren, maar het ergste is de instelling en mentaliteit bij het grootste gedeelte van de groep. Wat daar mee wordt bedoeld zal maandag achter gesloten deuren worden besproken. Hopelijk zal blijken dat de spelers deze boodschap wel tot zich door laten dringen, wil het seizoen op 1 februari niet als een nachtkaars zijn uitgegaan. Kortom, geen al te best begin van het voetbaljaar 2020.
Opstelling Wilhelmus : Robbin, Tycho (70 SamT), SamT(46 SamK), Youri (46 Joshua), Florian (70 Youri), Fabian (70 Matteo', Tobias (65 Twan), YannickW (46 Rik), Brandon (70 Lucas), Luca (65 Milan), Bradley (70 YannickW)