Een nuttige oefenpot

TAC'90 JO10-3

15 februari 2020 12:00

Op de rol staat een oefenwedstrijd tegen de mannen van TAC. Het wordt zowel een tactische pot als fysieke krachtmeting. We beginnen goed met een voorzet van Teun van waaruit Marijn kan schieten en een doelpoging van Tomas op de lat. Doelman Robbe pakt zonder vrees een bal weg van de voeten van een tegenstander. TAC is bijzonder stevig en effectief in de verdediging, desondanks komt een gezamenlijke aanval van Teun en Olivier erg dicht bij een treffer. De bal rolt evenwijdig over de doellijn maar passeert de lijn vervolgens niet.

In het tweede kwart zien we een supersnelle intrap van Daan. Hij ziet goed dat Olivier vrij staat en op snelheid op het doel van TAC af stormt. Helaas levert het net geen score op. Als Robbe met zijn vingertoppen een bal wegtikt voor het doel volgt een gevaarlijk corner. Gelukkig staat Daan ook nog op de doellijn om de bal met de voet weg te werken. TAC wordt beter en beter. Als even later toch de 0-1 valt wordt er zeer terecht collectief even gebaald.

Na rust beginnen we met een mooi schot van Olle. Helaas wordt de keeper van TAC niet gepasseerd. Opnieuw een mooie actie van Olle, maar dat wordt gevolgd door een vervelende overtreding op hem. In de omschakeling is TAC ons twee keer te snel af: 0-3 achter.  De wedstrijd wordt een slijtageslag en hier en daar worden wat serieuze pijntjes gevoeld. Teun is desalniettemin niet te stoppen. Hij speelt zich knap vrij tussen een paar tegenstanders en verschalkt ook de keeper voor de 1-3.

We krijgen in het vierde kwart nog wel een paar kansen bijvoorbeeld voor Olivier die net naast schiet, die van Tomas net over, die van Daan wordt gepakt door de keeper, die van Teun gaat net op de paal. TAC blijft met fysiek voetbal goed overeind. Ook wij komen goed weg want Robbe redt nog met een fabelachtige reflex. Marijn werkt weg nog een bal weg vlak voor de doellijn. En Tomas pakt nog slim een balletje af van een snelle tegenstander. Een nuttige oefenwedstrijd was het. We worden er ongetwijfeld sterker van.