Wilhelmus JO19-2 - HBS JO19-3

HBS JO19-3

Groep 2 23

29 augustus 2020 12:00

Op zaterdag 29-08-2020 om 12:00 was het eindelijk weer zover! Na een pauze van enkele maanden mochten we het veld weer op voor de eerste bekerwedstrijd van het seizoen 20/21. Na de slechte generale op de woensdag ervoor was het zaak voor de heren om vandaag wel een positief resultaat te pakken en daarmee de eerst mogelijke driepunter binnen te slepen. Nadat iedereen zijn weg naar de popcorner gevonden had was het tijd voor een korte maar duidelijke bespreking waarbij de verbeterpunten van afgelopen woensdag besproken werden en wat het strijdplan voor deze wedstrijd zou zijn.

Het eerste fluitsignaal van de leidsman (die overigens een zeer verdienstelijke wedstrijd floot) klonk vertrouwd als altijd en we waren begonnen. De heren begonnen redelijk onwennig aan de wedstrijd en waren zoekende naar de invulling zoals vooraf besproken.
Onrustig aan de bal en te snel willen spelen zorgde ervoor dat de toeschouwers aan de zijlijn soms naar een pingpong wedstrijd zaten te kijken en nog niet naar een voetbalwedstrijd met de kwaliteit die deze ploeg heeft. Gedurende de eerste helft kreeg Wilhelmus gelukkig wel iets meer grip op de wedstrijd en kreeg het een aantal kansjes die vaak begonnen vanuit een zeer bedrijvige Lucas die vanaf de rechterkant ontzettend veel arbeid in zijn spel legde. Vanuit deze arbeid werd ook 5 minuten voor rust de eerste goal gescoord. De bal werd door juist drukzetten veroverd waarna er door snel en zuiver samenspel een uitbraak aan de rechterkant gecreëerd kon worden. Vanuit deze uitbraak kwam de bal voor de voeten van Twan die via het hoofd van een tegenstander zijn schot gepromoveerd zag worden tot doelpunt. En met die 1-0 tussenstand gingen beide team de rust in.

Na een aantal kleine puntjes op de spreekwoordelijke i te hebben gezet waren de heren klaar om de tweede helft te vlammen, en vlammen deden ze. Want nog geen 3 minuten na rust kreeg Lucas de bal van Matteo en schoot de 2-0 binnen. Een mooie beloning voor
Lucas gezien zijn sterke spel. Na deze goal was het hek van de dam en ging Wilhelmus steeds soepeler voetballen, er waren enkele mooie combinaties te zien en een sterke teamspirit. De heren waren voor elkaar aan het knokken, aan het werken en hadden plezier met elkaar. Dit laatste was te zien in de 3-0 die na een mooi opgezette combinatie door Tom Bibo fraai in de rechterbovenhoek werd geschoten. Op dit moment dacht de technische staf dat er nog meer in zou zitten en we benieuwd waren of we daar gelijk in zouden krijgen. In de daarop volgende 18 minuten was de mogelijkheid op de 4-0 al een aantal keer voorbij gekomen maar lukte het helaas niet in de eindfase. Tot de 79’e minuut toen de iets eerder ingevallen Victor ons nog meer deed verbazen dan hij al gedaan had. Want als je na een lange periode zo terug komt van een liesblessure en dan zo goed enstabiel presteert is daar alleen meer waardering voor op te brengen, om vervolgens ook
 nog even de 4-0 te maken wat je als trainer natuurlijk alleen nog blijer maakt. Helaas kwam er 4 minuten voor tijd toch een klein smetje op de wedstrijd want door onhandig uitverdedigen en niet opletten kwam de tegenstander op 4-1, iets wat dan toch zonde is als je zo’n goede wedstrijd hebt gespeeld. Echter wist Tom Bibo vanuit een vrije trap met een kanonskogel van jewelste toch nog de kers enigszins terug op de taart te zetten.

Al met al een prima prestatie van de heren waar de staf blij mee kan zijn. Hopelijk trekken we dit niveau door in de trainingen van deze week en is docos het volgende slachtoffer.