JO19-1 Poulewinnaar, maar speelde niet goed

FC Oegstgeest JO19-1

12 september 2020 14:30

Zaterdag 12 september 2020 en het begin van de eredivisie, maar ook de dag van de laatste poulewedstrijd in het kader van de KNVB beker voor onze 019-1 wespen. Tegenstander op sportpark Westvliet was FC Oegstgeest 019-1. Beide teams hadden voorafgaand aan de wedstrijd in eigen hand om deze poule te winnen en dus door te bekeren naar de volgende ronde. Aan de zijde van Wilhelmus ontbraken door blessures Tim, Mika, Leendert en Yannick. Hun plaatsen werden ingenomen door Twan en Michiel die in de ochtend met 019-2 al de volgende ronde hadden gehaald middels een gelijkspel en de vraag was of de mannen van 019-1 ook tot die prestatie in staat waren, want een gelijkspel was voor Wilhelmus na de twee eerdere zeges voldoende.

Van meet af aan bleek Oegstgeest een ploeg die tactisch erg sterk voor de dag kwam, ver terug getrokken, compact en hopen op een snelle uitval. Wilhelmus speelt in een veel te traag tempo en het neigde bijna naar arrogantie wat de mannen ten toon spreidde op veld 2. Op het hoofdveld werd namelijk de derby Wilhelmus 1 - Forum 1 afgewerkt en dus een drukke bedoeling op het sportpark, waar het publiek geregeld heen en weer bewoog tussen beide potjes. Degene die bij de 019-1 bleven kijken zagen een overwicht qua balbezit voor de gastheren, maar echt sprankelend was het spel vandaag niet van onze jongens. Desalniettemin  nam Wilhelmus wel de voorsprong in minuut zevenentwintig. Een goede hoekschop van Luca en Wesley knikt bekeken binnen. Het doelpunt bleek niet het sein van de bezoekers om verder van de goal af te gaan spelen en tien minuten na de eerste treffer is het Brandon die Wilhelmus op een ruimere voorzet zet. Daniel met de actie en assist , Brandon met de afronding en zo zoeken de ploegen de kleedkamer op met een voorsprong voor Wilhelmus , maar overtuigend was het allerminst.

Toegegeven , dat vonden de heren in de kleedkamer ook en mede daardoor hoopte we dat ze de tweede helft wat meer gedreven voor de dag zouden komen. Zeker omdat volgende week de competitie begint en wel meteen met een kraker van jewelste als OLIVEO op bezoek komt. Even leek het erop, want snel na rust was het Rik die na een steekpass van Luca de derde treffer binnen schiet en de wedstrijd is gespeeld. Wilhelmus blijft in een traag tempo acteren en na een uur komen de eerste wissels binnen de lijnen. Hopende op wat nieuw elan en meer beleving, maar dat was lastig genoeg vandaag voor de wissels. Want het team leek de krachten wat te willen sparen, maar ondanks dat gegeven gaat de balk terecht op de stip, maar de misser van Wesley is misschien wel illustratief voor het spel van vandaag. Niet dat Wes hem slecht inschoot, maar dat dit buitenkansje niet werd benut , was misschien tekenend voor de ploeg. Vlak na de gemiste penalty is het Bradley die de vierde Wilhelmus goal goed binnenkrult en vlak erna wordt Bradley uit voorzorg naar de kant gehaald, want nog meer blessures is niet de bedoeling.

Oegstgeest zorgt na een schitterende aanval voor een verdiende eretreffer, want deze ploeg kwam beter voor de dag als de uiteindelijke uitslag van 4-1 deed vermoeden. De mede hoofdklasser is een ploeg die over veel kwaliteit bezit en gaat dan ook op zeker een rol spelen in hun hoofdklasse. Welke rol onze jongens in onze hoofdklasse gaan spelen is nog een vraagteken. Als men doet wat men behoort te doen kan het een leuke , prominente rol opleveren, echter is de hautaine houding die de ploeg vandaag typeerde een waarschuwing die ter harte zal moeten worden genomen, willen we niet ons zelf na elf competitie wedstrijden in de eigen voet hebben geschoten. Alle ploegen uit onze hoofdklasse kunnen terugkijken op een prima bekerpoule, dus gemakzucht is uit den boze. Dat zal op de training nogmaals duidelijk worden gemaakt en dan hopen we aanstaande zaterdag om 1430uur weer het sprankelende Wilhelmus 019-1 te zien. Tevens de hoop dat enkele blessuregevallen dan weer aan kunnen sluiten om de groep wat breder te maken.

Opstelling Wilhelmus :  Robbin, Joshua, Cas, Wesley, Tycho, Tobias, Bradley (74 Michiel), Brandon, Rik (60 Riley), Daniel (45 Sieb), Luca (60 Noah),